Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med SMS-problem


Ämnesstartare

Jag har en vän i Arizona, USA som jag jättegärna vill SMS:a. Jag har fått hans nr och han har fått mitt, och jag förstod ganska snabbt att jag behöver en kod för att det ska kunna komma fram överhuvudtaget.

Efter lite googlesökningar upptäckte jag att USAs land code är +1 eller 001. Då antog jag att jag skulle slå det, och sedan numret han angav. Det numret han angav började på 520 (Arizonas area code) och det är 10 siffror långt, vilket ett normalt amerikanskt nummer ska vara inklusive riktnummer.

Jag har alltså slagit in detta när jag ska SMS:a: 001520****, och även testat +1520*. Inget utav det har fungerat. Jag provade även att bara SMS:a till numret, alltså 520*, men det fungerade inte heller.

Nu undrar jag, vad gör jag för fel och hur ska jag göra?
Har tagit hjälp av google så mycket jag kan men lyckas ändå inte!
Han har testat att SMS:a mig med, då skrev jag mitt nr som: 004673****, men funkade inte för honom heller. SMS:et skickas, men kommer inte fram.

Hjääälp!
Tack i förhand,
Zymbaline


   
Citera
Ämnesstartare

Hm.
Ett svenskt 073-nummer blir ju +4673 här i Sverige. Vi tar ju bort nollan. Kanske något liknande där?

Istället för Google - kolla i telefonkatalogen. Där finns det en rejäl guide med alla nummer och tecken hit och dit.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Hm.
Ett svenskt 073-nummer blir ju +4673 här i Sverige. Vi tar ju bort nollan. Kanske något liknande där?

Ja, och därför har jag skrivit +1 innan, men funkade ändå inte. ><
Står det för SMS och sånt också?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymbaline:

Ja, och därför har jag skrivit +1 innan, men funkade ändå inte. ><
Står det för SMS och sånt också?

Sms borde vara exakt samma sak. Det går ju på samma telenät och allt.
Men jag har ingen koll direkt... =/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Sms borde vara exakt samma sak. Det går ju på samma telenät och allt.
Men jag har ingen koll direkt... =/

Jag ska kika. Tack för hjälpen! 😀


   
SvaraCitera

Nu har det ju gått ett år sen du skrev detta, men bättre sent än aldrig. Mejla, enkelt och gratis! 🙂


   
SvaraCitera

novemberbarn:

Nu har det ju gått ett år sen du skrev detta, men bättre sent än aldrig. Mejla, enkelt och gratis! 🙂

nödvändigt å bumpa då.
tror de eventuellt kan ha vetat om att de kunde skicka mejl till varandra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lär ju kosta lite mer..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha. Shit vad förvånad jag blev när jag såg att denna blivit bumpad. Trodde någon hade den perfekta lösningen på problemet, men nääeh.

Kan för övrigt, nu när jag ändå bumpat tråden, meddela er om att jag ringde till Tele2 angående detta och tydligen så måste min operatör samarbeta med hans operatör för att det ska gå, och Tele2 samarbetar typ bara med två-tre amerikanska operatörer av tuuuuuuusen.

Tänkte ifall någon annan har ett liknande problem så beror det säkert på det! Men men. Ja, vi lärde känna varandra via mail, men hela grejen var att vi ville snacka med varandra när vi inte satt vid datorer och varken han eller jag har någon smashig iPhone eller dylikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

tror de eventuellt kan ha vetat om att de kunde skicka mejl till varandra

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

när jag skickade till usa en gång
fast tror han smsade mig först så jag fick hans nummer och då var det rätt riktnumemr och allt innan, så testa att han ska smsa dig först och spara det numret du får av honom när han smsar 🙂


   
SvaraCitera