Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MED TANDSTÄLLNING!


Ämnesstartare

I maj fick jag äntligen bort skrotet som jag hade i ett och ett halft år i min mun, väldigt skönt. Men då fick jag in en "tråd" kan vi säga fastlimmad på insidan av mina tänder så att de inte ska flytta tillbaka sig u know?
Iaf så när jag besökte tandläkaren i veckan så hade den tydligen lossnat på en tand (tanden som var den främsta anledningen till att jag fick tandställning) och den har börjat flytta tillbaka sig. Jag frågade då (eftersom att jag inte märkte att tråden hade gått av och det är sjukt viktigt att när tråden går av att jag kommer dit så det kan fixa det) hur jag vet när tråden är av så svarar min tandläkare då, ja det känner du! Samma svar när jag besökte min andra tandläkare för rutinkoll.. Jag märker det uppenbarligen inte, vad är det jag ska märka? tanden har redan börjat flytta sig lite men jag kan inte börja märka att tråden är av för att tanden flyttar sig, då är det ju skitsamma i slutändan. HUR MÄRKER JAG OM TRÅDEN BLIR LÖS PÅ DEN TANDEN?
HJÄLP!


   
Citera

Alltså. Jag har skitit i att laga min tråd och det fastnar maträtter dör limmet lossnat samt att jag blivit tvungen att vika den del som gått av helt för att jag inte ska skära mig.

Så man känner normalt, känn med tungan. Du ska känna limmet, inte tråden.


   
SvaraCitera

du får väl se till att kolla på den emallanåt, någon gång om dagen eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Så man känner normalt, känn med tungan. Du ska känna limmet, inte tråden.

ahapp, får väl ta och ringa tandläkaren imorgon då eftersom att jag känner tråden som fan. så himla dåligt att tråden knappt tåler något!


   
SvaraCitera

playmymusic:

ahapp, får väl ta och ringa tandläkaren imorgon då eftersom att jag känner tråden som fan. så himla dåligt att tråden knappt tåler något!

Ja men, alltså känner du limmet också, att det ligger runt tanden? visst kan väl tråden kännas igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Ja men, alltså känner du limmet också, att det ligger runt tanden? visst kan väl tråden kännas igenom.

Klart jag känner limmet, det gjorde jag sist med. Blev sjukt förvånad när han sa att den hade lossnat för jag hade absolut inte märkt det. Svårt att förebygga att tänderna ska flytta sig när jag inte vet vilka "tecken" jag ska känna efter.. Gah, blir irriterad på tandläkarna.. Nästan bud på att dra dit där regelbundet för att jag tror att den har gått av ända tills de säger något vettigt som jag kan hålla koll på.


   
SvaraCitera

playmymusic:

Klart jag känner limmet, det gjorde jag sist med. Blev sjukt förvånad när han sa att den hade lossnat för jag hade absolut inte märkt det.

Men om du känner att limmet ligger slätt över så är det ju konstigt om tråden ska ha gått sönder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Men om du känner att limmet ligger slätt över så är det ju konstigt om tråden ska ha gått sönder.

Jo jag vet, det är ju inte säkert att någonting är sönder nu. MEN jag bara känner att jag måste hålla koll för min tand har redan börjat flytta sig lite och om den flyttar sig mer så känns hela tandställningsprocessen onödig.


   
SvaraCitera

playmymusic:

för min tand har redan börjat flytta sig lite och om den flyttar sig mer så känns hela tandställningsprocessen onödig.

Tror att det ändå är normalt. Mina tänder som satt så långt fram att det såg ut som att jag snusade, har åkt tillbaka halvvägs. Det gjorde de redan efter någon månad.

Jag frågade vad man kunde göra åt det och de sa att jag kunde ha tandställning igen på sommarlovet.

När jag skulle skaffa tandställning sa de att jag skulle ha den i ett halvår men jag hade den i två år. Så jag litade inte riktigt på dem tillräckligt mycket för att sätta in rälsen igen.


   
SvaraCitera

hatar den tråden pga att den är cp och går av.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Tror att det ändå är normalt. Mina tänder som satt så långt fram att det såg ut som att jag snusade, har åkt tillbaka halvvägs. Det gjorde de redan efter någon månad.

Aha okay, njä men om man har en sån tråd BORDE det ju inte hända.. Jäkligt tråkigt!

kosjka:

hatar den tråden pga att den är cp och går av.

skojar du? jag med.. blir så himla irriterad haha..


   
SvaraCitera