Aviseringar
Rensa alla

hjälp med the sims 2 snälla! går ej att skapa familj


Ämnesstartare

när jag klickar på "skapa familj" så hänger sig spelet och jag kommer aldrig vidare!! fått uppfattningen om att det är ett ganska vanligt problem, vad ska man göra för att fixa det?


   
Citera
Ämnesstartare

Köpa en bättre dator! [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Checka uppgifterna på spelet. Din dator kanske inte har allt som behövs.


   
SvaraCitera

Tilda1988:

vad ska man göra för att fixa det?

prova att installera om om det fungerat förut.. kanske..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

äh ni e ju kassa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är inte menad att skapa familj, skall leva ensam i resten av ditt (sims 2) liv[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

när jag klickar på "skapa familj" så hänger sig spelet och jag kommer aldrig vidare!! fått uppfattningen om att det är ett ganska vanligt problem, vad ska man göra för att fixa det?

Har du laddat hem några sims saker ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suri:

Har du laddat hem några sims saker ?

nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ett tecken att du inte klarar av att ta hand om en familj


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

nej

okej men har du testat att gå in på sidan can you run it och testat om datorn kan klara av spelet??


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Suri:

okej men har du testat att gå in på sidan can you run it och testat om datorn kan klara av spelet??

nej, men min brorsa hjälpte mig o kolla innan jag installerade att jag hade allt som krävdes på min dator för att spela spelet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tilda1988:

nej, men min brorsa hjälpte mig o kolla innan jag installerade att jag hade allt som krävdes på min dator för att spela spelet

Okej men vad kör du på för grafik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Installera om spelet men om du vill ha kvar alla dina familjer och dina sparade spelgrejer så kan jag berätta hur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Ni går in i mappen som heter Mina dokument i denna mapp finns det en mapp som heter EA Games. I EA Games mappen finns all information om era familjer, simmar, hus och det är här ni har sparat era downloads. Denna mappen (EA Games) ska ni spara, kopiera den till en annan plats, detta gör ni med fördel på t.ex. en externhådisk eller ett USB-minne. När du sedan har installerat om dina The Sims spel väljer du att kopiera tillbaka din gamla EA Games mapp i Mina dokument mappen. Nu kommer det då att finnas en ny EA Games mapp i Mina Dokument. Därför kommer det att komma upp en fönster som frågar dig hur du vill göra med den EA Games mappen du nu vill klistra in. Välj då att ersätta alla filer.

Nu ska du ha "räddat" alla de saker som i vanliga fall försvinner när du installerar om ditt spel. "


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag hade samma problem med mitt the sims 2 spel tills igår, då jag tog reda på vad datorn har för grafikkort/chip och uppdaterade och installerade nya drivrutiner [bigsmile]


   
SvaraCitera