Forumet - Hjälp med träningsschema

Hjälp med träningsschema

200 0 8
Tjena, jag har styrketränat i lite mer än ett halvt år och tänkte ni kunde ge mig tips för att förbättra mitt träningsschema :)

Så här ser det ut nu:

Måndag: Bröst/triceps (bänkpress, hantelpress, cable cross-overs, pushdowns, sittande tricepspress, tricepsmaskin )
Tisdag: Vader/mage (stående och sittande vadpress, cykelspark, situps)
Onsdag: Biceps/rygg (Biceps curl, sittande skivstångscurl, bicepsmaskin)
Torsdag: Axlar/mage (axelpress, axelmaskin, liggande cable cross)
Fredag: Samma övningar som måndag eller tisdag
Panda:

Rygg ser väldigt klent ut


Sorry, glömde skriva ryggövningarna [chocked]
Ryggövningar: Lastdrag, sittande kabelrodd och enhands hantelrodd.

Bruka köra 3 övningar/muskelgrupp. 3 sets, första setet brukar jag köra 10 reps, andra 8 reps och tredje 6 reps.


Panda:

Vf tränar du inte ben för?


För att alla benövningar är så sjukt tråkiga, har tappat motivationen för att träna benen [n]

Spana också in:

Jag kör
måndag , intervaller
tisdag : bröst och axlar övningar : bänkpress ,sned hantelpress ,cablecross och armhävningar axlar:militärpress , hantelsväng , sittande hantelpress och axelmaskin.
onsdag , långlöp ca 3 -6 km
torsdag ben , tricep ,ben:knäböj,hoppknäböj,utfall med stång ,ben spark, tricep : dips , cable pushdowns, v-bar pushdowns och diamondpushups.
fredag :rygg , bicep , rygg: marklyft, tightgrip latpulldown, rodd och rygglyft. bicep:bicep med våg-stång, hammercurl och vanliga curls
lördag vila
söndag: styrkelyft och bål , styrkelyft: squats , clean n jerk , powersnatch , full clean , deadlift och bänk , bål: plankan, crunches på pilatesboll och legraises :D kör efter det så får du resultat !