Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med windows movie maker


Ämnesstartare

Jag har klippt ihop lite klipp i windows movie maker och hade nu tänkt spara ner detta. Men när jag sparar blir videon såhär:

Namnlös_2.jpg

Varför i helvete då för?


   
Citera
Ämnesstartare

Obs, har provat att spara på olika sätt, har även provat att installera om movie maker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Installera Sony vegas 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kanske är codecs som saknas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har ingen aning om varför, men jag har bara sett en film se ut så vid två olika tillfällen - antingen när filen är skadad, eller på TV när signalen inte går fram som den ska, vilket brukar följas av fullkomliga avbrott i vad det nu är som visas.

Vad försöker du spela upp den i efter att du redigerat? Går det att spela upp oredigerat utan att just bitarna du försöker klippa med blir så?

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Installera Sony vegas 

Men då måste jag ju redigera om aaaallt! Och kostar inte det pengar?

S3ON:
kanske är codecs som saknas. 

Hur fixar man det? (vad är det ens?)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Har ingen aning om varför, men jag har bara sett en film se ut så vid två olika tillfällen - antingen när filen är skadad, eller på TV när signalen inte går fram som den ska, vilket brukar följas av fullkomliga avbrott i vad det nu är som visas.

Alla filer jag använt fungerar jättebra att spela upp separat och allt ser kanon ut i movie maker.

Storchen84: Vad försöker du spela upp den i efter att du redigerat? Går det att spela upp oredigerat utan att just bitarna du försöker klippa med blir så?

Har provat i tre olika program, bland annat vlc.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Hur fixar man det? (vad är det ens?)

Kan inte tänka mig att det är codecs... inte om båda funkar att spela upp oredigerade... eller... vilka format har du försökt spara i? Fast jag kan inte tänka mig att windows movie maker skulle spara i ett format som inte redan kan spelas upp av windows... eller?

Finns filen någonstans för nerladdning så att jag kan testa på min dator? Såvida det inte är något privat förstås Galen (typ spindelmannen-porrOskyldig)

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Men då måste jag ju redigera om aaaallt! Och kostar inte det pengar?

finns crackade versioner på tpb, d funkar jättebra!

 

Fingerprints: Hur fixar man det? (vad är det ens?)

http://sv.wikipedia.org/wiki/Videocodec

antagligen laddar man ner dem, vet inte hur d funkar. Brukar bara installera en annan mjukvara när problemen uppstår. Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oavsett om d rör sig om codecs lr ej tror jag chansen är över 60% att problemen löser sig med en annan mjukvara, typ som vegas. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

WMM är pretty much skräp. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Kan inte tänka mig att det är codecs... inte om båda funkar att spela upp oredigerade... eller... vilka format har du försökt spara i? Fast jag kan inte tänka mig att windows movie maker skulle spara i ett format som inte redan kan spelas upp av windows... eller?

Alltså movie maker har ju färdiga format typ "rekommenderade inställningar", "För dator", "För mail". Men sen har jag provat i både Mpeg4 och WMV,
Nä låter konstigt om det skulle vara så.

Storchen84: Finns filen någonstans för nerladdning så att jag kan testa på min dator? Såvida det inte är något privat förstås  (typ spindelmannen-porr)

Alltså jag har ju själva projektet men då behöver du alla klippfiler också och det är en del, det andra sladdret är ju inte värt att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
WMM är pretty much skräp. 

Brukar duga bara för att sätta ihop klipp. Jag är inte kräsen för privat bruk.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:

Brukar duga bara för att sätta ihop klipp. Jag är inte kräsen för privat bruk.

det är inget fel på videoklippen innan redigering då? de funkar att spela upp med typ vlc eller dylikt? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

det är inget fel på videoklippen innan redigering då? de funkar att spela upp med typ vlc eller dylikt? 

Japp, de fungerar kanon. Har till och med spelat upp dem på tv:n.


   
SvaraCitera