Aviseringar
Rensa alla

Hjälp med Xbox live och dator


Ämnesstartare

Okej, just nu så måste jag dra ut "Internetsladden" (kommer inte ihåg vad den heter) och stoppa in den i xboxen varje gång jag ska spela xbox live och just nu ser det ut såhär

Image


   
Citera
Ämnesstartare

Jag undrar vad en sån här grej heter, och vart man köper den

Image


   
SvaraCitera

En router/switch menar du?..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppas ni förstår vad det är jag försöker förklara här


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill bara ha någon lite grej, inte någon stor router är det en switch som jag vill ha då ?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jag vill bara ha någon lite grej, inte någon stor router är det en switch som jag vill ha då ?

Storleksmässigt är switch och router identiska. Men du behöver en router om du vill ha en lösning på ditt problem, alternativt att du skaffar ett till nätverkskort till pc:n och låter den routa, men det är ju jobbigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har en router i vardagsrummet men det behövs en lång sladd för att den ska nå in i mitt rum och jag skulle inte kunna få plats med en till sladd längst väggen utan att det skulle synas väldigt mycket. Jag vill ju inte lägga en 300-400kr på en router eller hur mycket det nu kostar. Trodde/hoppades att det fanns något annat sätt.


   
SvaraCitera

tradera då :D?


   
SvaraCitera

Speltidning:

Trodde/hoppades att det fanns något annat sätt.

Då du redan har en router så kan du skaffa två splitters, det vill säga, du kör två uppkopplingar via samma kabel. Dock kommer du behöver fyra korta kablar utöver den långa du redan har. Googla på till exempel tp-splitter så ser du vad det är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Då du redan har en router så kan du skaffa två splitters, det vill säga, du kör två uppkopplingar via samma kabel. Dock kommer du behöver fyra korta kablar utöver den långa du redan har. Googla på till exempel tp-splitter så ser du vad det är.

Ok tack, jag tror jag förstår vad du menar, och det var något sånt som jag var ute efter.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera