Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig...


Ämnesstartare

Hej!
Jag och min pojkvän som är 15 ( han ) och 14 år hade sex för första gången för några veckor sen.
Vi hade det några gånger men en kväll så kom mina föräldrar på mig genom att ha rotat i mina jackfickor och hittat kondomer och ett häfte om P-stav ( hade vart på ungdomsmotagningen så vi hade fått en, det var inte för att jag vill ha. ) Hon frågade mig en massa saker och jag svarade ärligt. Jag får nu inte träffa eller prata med min pojkvän. Dom vill att jag ska ha eftertanke och säger att jag inte får det om jag pratar med honom. Jag står inte ut. Jag är väldigt dålig på att prata och därför blir varje "pratstund" med dom ett misslyckande eftersom jag inte pratar utan säger bara "Mm" "Ja" "Nej" Dom vill inte träffa min pojkvän, min pappa är väldigt arg på honom... Först sa han att det var en våldtäckt men jag sa emot eftersom det är det väl om den andra inte är med på det. Jag mår jättedåligt av det här så snälla hjälp...


   
Citera
Åtta

jamaicaah:

snälla hjälp...

Till att börja med så kan du ju försöka ha ett ordentligt samtal, istället för att:

jamaicaah:

jag inte pratar utan säger bara "Mm" "Ja" "Nej"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta är en vis man. Ska du sexa som en vuxen måste du kunna prata med dina föräldrar på ett moget sätt. Du behöver inte dra detaljer om hur det kändes och vilka ställningar osv, men du förstår hoppas jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du är för liten.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jamaicaah:

Först sa han att det var en våldtäckt

Ptja, det är ju det om man ska gå efter lagen då du räknas som barn och han är 15+. Då har han sex med ett barn vilket är emot lagen och räknas då som våldtäkt. Var sig du är med på det eller ej


   
SvaraCitera

1. varför rotar dom bland dina grejer? säg att du vill ha ditt privatliv privat.
2. han kan ju inte påstå att det är en våldtäckt om du fortfarande vill träffa killen, för det är inte så himla logiskt.
3. fråga dom vad problemet är. alltså varför dom är arga osv. ni har ju skyddat er och dom kanske tycker du är för ung, men har du en gång gjort det går det ju inte att ta tillbaka.

prata med dom, för jag tror nog att du vill träffa din pojkvän och då måste du säga allt du tycker till dina päron. säg att dom ska lära känna honom för han är en bra kille(det tror och hoppas jag att han är). dom kan ju inte hata honom om dom inte känner han. man är två om att ha sex så det är inte honom dom ska lägga skulden på för att dom tycker du förlorade oskulden för tidigt. det är er båda men mest dig, därför ska dom inte ha något emot honom. låter som en förhållanderådgivare men ja. lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Till att börja med så kan du ju försöka ha ett ordentligt samtal, istället för att

Jag vet, men jag har så otroligt svårt att prata med min pappa. Det känns bara som han trycker ner mig. Han förolämpar min pojkvän och säger saker som inte är sanna. Jag säger det åt honom men han står alltid kvar för det han sagt...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Du är för liten.

Vem är du att påstå det?

Har hon sex frivilligt och vill ha det igen, är hon inte för liten,
det kan ju vem som helst med empati fatta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ingenaning2:

1. varför rotar dom bland dina grejer?

Jag vet. Det dumma är att han vill ju komma och prata med dom, förklara och säga förlåt, höra deras åsikter och göra så dom får höra hans men det får han ju inte för dom...
Dom vi pratat med säger att det inte är våldtäckt, det kan man inte säga om man är med på det lika mycket.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För det första så har det nog aldrig hänt att en femtonåring blivit dömd för att ha haft sex med en samtyckande fjortonåring, så du kan nog vara rätt lugn.

Att det är svårt att säga vad man tycker till ett par arga föräldrar kan jag förstå. Kan inte komma med så mycket tips där. Att skrika hjälper i alla fall inte, bara så du vet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Har hon sex frivilligt och vill ha det igen, är hon inte för liten,
det kan ju vem som helst med empati fatta

Tack för det! Alla säger att man har sex när man känner att man är redo, såklart att 7-åringar inte kan säga det men när man är på 15-års gränsen så ja...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jamaicaah:

Tack för det! Alla säger att man har sex när man känner att man är redo, såklart att 7-åringar inte kan säga det men när man är på 15-års gränsen så ja...

Kan inte avslöja för mycket om mig själv lagligt,
men jag kan berätta om vänner som blev av med oskulden vid 12 med 20-åringar som knappast tyckte det var hemskt i efterhand, eller fick några men för det.

Sex är ingenting hemskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Greger_EFG:

Vem är du att påstå det?

Ne

Greger_EFG:

Har hon sex frivilligt och vill ha det igen, är hon inte för liten

Vem är du att påstå det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amsle:

Vem är du att påstå det?

Amsle:

Ne

Eller så kan vi båda komma med argument ist[wink]


   
SvaraCitera

jamaicaah:

höra deras åsikter och göra så dom får höra hans men det får han ju inte för dom...

det behöver ju inte dom bestämma. han kan ju bara komma hem till dig utan att dom vet det. sätta sig vid ett bord och prata. slänger dom ut honom kan han skriva ett brev eller något. dom måste ju få höra hans sida av det hela med


   
SvaraCitera