Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig


Ämnesstartare

Hejsan.

Jag har gymmat nu i ungefär 3månader.
jag ser inte skillnad i kroppen men jag känner att kroppen har blivit fastare.

Jag har ganska mycket fett i kroppen. Och tror att det är fettet som täcker över.

178cm
80kg

Hur ska ja göra för att musklerna ska synas ?

Använder också protein efter träningen bara på träning dagar?

Vad ska ja INTE säta?
Tack för svar ! =)


   
Citera
Åtta

Tråden flyttad från Forum AKTUELLT/Övriga aktuella nyheter och händelser


   
SvaraCitera

Soony:

Vad ska ja INTE säta?
Tack för svar ! =)

säta eller äta? Inte snabbmat iaf. Protien ska du ha i dig var 3:e timme varje dag. Kroppen kan bygga upp muskler med protien till 5 dagar efter gym pass. Får du inte i dig protien efter 3 timmar hamnar kroppen i svältläge. Om du missar någon gång är det inte hela världen.

För att ta bort fettet så ska du träna mycket konditionsträning. Springa och gå. Gå och spring 30 min varje dag. Viktigaste är att du gör det dagligen. Bli inte över ambitiös och spring 2 timmar. Ta små steg, tar du ett för stort steg så kommer du tröttna snabbt och ramla på ditt ansikte. Är 30 min för mycket så börja med 15 eller mindre och bygg upp det i små steg.

Om du har växt klart efter tonåren, gör allting "perfekt", håller stenhårt på kosten och träningen så kommer du inom 1 år få typ 2,4 kg muskler. Såvida du inte är tonåring, då kan du sitta hemma och spela starcraft och ändå gå upp i 2kg i muskelmassa.

Har du fler frågor fråga mig eller passaro


   
SvaraCitera

Bajwa:

För att ta bort fettet så ska du träna mycket konditionsträning.

Om man gymmar så omvandlas väl fettet till muskler?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Om man gymmar så omvandlas väl fettet till muskler?

Beror på hur mycket du äter. Äter du mer än vad du behöver lägger du på dig, äter du mindre går du ner:)


   
SvaraCitera

Dennis:

äter du mindre går du ner:)

Men då kan man klara sig utan att träna mycket konditionsträning med andra ord?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Men då kan man klara sig utan att träna mycket konditionsträning med andra ord?

Japp, det bästa är att kombinera. Annars kommer du gå hungrig och vara trött varje dag i veckan.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Om man gymmar så omvandlas väl fettet till muskler?

Sker ingen omvandling. Fettet förbränns och musklerna byggs upp om du tränar dem.

Om man bara gymmar och inte förbränner blir man typ som Magnus Samuelsson.

Image

Fettet täcker över musklerna så man ser inte så mycket som t.ex 6-pack abs . Just Samuelsson har ju ett ganska bra skäl till att ha ett reserv fettlager beroende på hur mycket kalorier han förbrände under hans storhetstid som Sveriges starkaste man.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mycket skitsnack här inne. Du behöver inte äta protein var 3e timme utan det är det totala intaget under en dag som räknas.
Du kan inte heller bygga muskler samtidigt som du minskar ditt bodyfat. Välj antingen eller.

Vill du att musklerna ska synas så ska du minska i bodyfat och det gör du genom att ligga på ett kcal underskott på en dag under en längre tid.
Länkar som du borde läsa om du vill minska i fett och samtidigt behålla din muskelmassa.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Vill du nå bra mål så fråga personer på ett riktigt träningsforum eller gå till en PT och fråga om råd. Verkar som personer inte vet så mycket här inne om styrketräning. Lycka till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daawg:

Vill du nå bra mål så fråga personer på ett riktigt träningsforum eller gå till en PT och fråga om råd. Verkar som personer inte vet så mycket här inne om styrketräning. Lycka till.

Han frågade hur han går ned i vikt snabbast eller?

Soony:

Hur ska ja göra för att musklerna ska synas ?

--------------------------------

daawg:

Vill du nå bra mål så fråga personer på ett riktigt träningsforum

Kan hålla med dig. Visserligen är det mesta upp till honom om han vill ta till sig kass information eller inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dennis:

daawg: Vill du nå bra mål så fråga personer på ett riktigt träningsforum eller gå till en PT och fråga om råd. Verkar som personer inte vet så mycket här inne om styrketräning. Lycka till.

Han frågade hur han går ned i vikt snabbast eller?

Blev en liten miss av mig där. Byt ut "mål" mot "resultat" så stämmer det överens bättre med det andra jag skrev[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daawg:

Du kan inte heller bygga muskler samtidigt som du minskar ditt bodyfat.

Visst kan man väl ändå bygga muskler och samtidigt gå ner i fettmassa?
Jag har gjort det och känner många personer som åstadkommit just detta. Så länge du styrketränar och ligger på ett underskott kommer kroppen att bränna fett. Tänk tillbaka på stenåldern då människan utövade olika former av träning flera dagar, ibland veckor i streck utan att få i sig nämnvärt mycket näring. Inte förtvinade musklerna då. Kroppen förbrukade bara sin fettreserv istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Virtus:

Visst kan man väl ändå bygga muskler och samtidigt gå ner i fettmassa?
Jag har gjort det och känner många personer som åstadkommit just detta.

Gjorde dina kompisar några mätningar att dom hade ökat i muskelmassa eller? Träffat många som tror dom har byggt muskler under sin deff men i själva verket så har dom i och med deffen fått fram konturer på musklerna pga lägre bf samt ökat i styrka pga tung styrketräning. Det är inte samma sak att få fram konturer och öka i styrka som det är att öka i muskelmassa.

Säger inte mina ord är sanning utan det är bara rekommendationer från bodybuilders i dagens samhälle.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daawg:

Säger inte mina ord är sanning utan det är bara rekommendationer från bodybuilders i dagens samhälle.

Du har rätt! En svårdefinerad fråga..jag antar att det är svårt att mäta sånt exakt. Det ligger väl en poäng begravd i det där någonstans.. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Är tacksam för all svar !

Vid vilken tid ska jag sluta äta ?

När slutar ni att äta?


   
SvaraCitera