Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig 🙁


Ämnesstartare

Hej alla som läser det här!
Igår satt jag vid min PC osv. Sen blev det sent och jag ville snabbt gå och lägga mig. När jag skulle stänga av datorn såg jag att det var uppdateringar osv, så jag valde att stänga av datorn genom att hålla in ON knappen...
Nu dagen efter när jag försöker starta datorn så kommer jag fram tills det står Packard Bell och sen någonting med f2.
Sen efter det är skärmen mörk men datorn är på och alla lampor lyser.

Hur ska jag göra [sad]
TACKSAM FÖR SVAAAR

Suger på datorer men det står iaf..

Packard bell easynote tm i5-460m processor
NVIDIA Geforce GT 420M, 1G VRAM
Windows 7


   
Citera
Ämnesstartare

Inte så bra att tvångsavstänga datorn mitt i en uppdatering. [zzz]


   
SvaraCitera

Myksa:

Inte så bra att tvångsavstänga datorn mitt i en uppdatering.

Myksa:

Inte så bra att tvångsavstänga datorn mitt i en uppdatering.

Myksa:

Inte så bra att tvångsavstänga datorn mitt i en uppdatering.

Myksa:

Inte så bra att tvångsavstänga datorn mitt i en uppdatering.


   
SvaraCitera
zIGGE

Boota från windows 7 installations DVD'n (alltid velat säga dvd istället för cd, heh) och välj att göra en systemåterställning, ALTERNATIVT reparation.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Inte så bra att tvångsavstänga datorn mitt i en uppdatering.

Mja jag har iallafall lärt mig det nu !
När jag låter datorn stå på en stund med den mörka skärmen så kommer det fram typ "Det gick inte att reparera" blablabla. Sen SLUTFÖR.
När jag tryckte på slutför så stängdes datorn av och nyss startade jag datorn igen. Fortfarande mörk skärm. Väntar och ser vad som händer :(((


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Boota från windows 7 installations DVD'n (alltid velat säga dvd istället för cd, heh) och välj att göra en systemåterställning, ALTERNATIVT reparation.

Fick jag med en DVD/CD när jag köpte datorn? :b har glömt. Brukar man få det? Isåfall går jag och kollar nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Boota från windows 7 installations DVD'n (alltid velat säga dvd istället för cd, heh) och välj att göra en systemåterställning, ALTERNATIVT reparation.

Jag anar att han inte förstår..


   
SvaraCitera
zIGGE

whattafudge:

Fick jag med en DVD/CD när jag köpte datorn? :b har glömt. Brukar man få det? Isåfall går jag och kollar nu.

Du får en OEM-windows 7 cd iallafall. Kan inte säga hur den fungerar utan att se sen IRL, men du ska kunna boota den som en vanlig windows 7 installations dvd. (det står tryck för boota från cd... på skärmen, när du har skivan i - förhoppningsvis utan att krångla) Sen inne, där har du olika alternativ att välja, en av dom är systemåterställning och fungerar i 99% av alla fel man har!


   
SvaraCitera
zIGGE

S3ON:

Jag anar att han inte förstår..

antagligen, men ska jag skita i att försöka hjälpa honom för det? sån är inte jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Jag anar att han inte förstår..

Om jag hittade skivan så skulle jag antagligen förstå... Måste gå och fråga pappa för kollade precis i kartongskiten och där finns ingen skiva... ;/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vill tillägga att nu när jag lät datorn stå på en stund så kom det fram "Startreparation" och det laddade lite osv. Sen kom en till ruta upp där det stod...
"Den här datorn kan inte repareras automatiskt av Startreparation
Genom att skicka mer information kan du hjälpa Microsoft att hitta lösningar.
--> Skicka information om det här problemet (rekommenderas)
--> Skicka inte
"
Det är andra gången nu som jag trycker på Skicka information....
Sen kommer det fram "Klicka på Slutför om du vill avsluta guiden och stänga av datorn."
När jag trycker på avsluta så stängs ju datorn av... Och sen när jag startar den så upprepas detta.
Får väl som sagt leta efter skivan (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OCH NU VILL JAG TILLÄGGA ATT JAG LYCKADES KOMMA IN PÅ "Alternativ för systemåterställning" !!!! [cheers]

Operativsystem: Windows 7 på (D:) Packard bell

Startreparation
Åtgärda automatiskt problem som förhindrar att Windows startar

Systemåterställning
Återställ Windows till en tidigare tidpunkt

Återställning av systemavbildning
Återställ datorn från en systemavbildning som du skapat

Windows Minnesdiagnostik
Kontrollera om det finns maskinvarufel i datorns minne

Kommandotolk
Öppna ett kommandotolksfönster

Recovery Management
Restore system from factory default

Vad ska jag välja [bigsmile]? Väntar på svar från er för vill inte förstöra datorn ännu mer.


   
SvaraCitera
zIGGE

whattafudge:

Vad ska jag välja ? Väntar på svar från er för vill inte förstöra datorn ännu mer.

Systemåterställning!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Systemåterställningen slutfördes och datorn startades om. Nu är jag tillbaks till den mörka skärmen... 🙁
Fick ju välja till vilken tidpunkt jag ville starta om den till och det fanns bara en att välja mellan. Och på den så stod det någonting om någon "kristisk uppdatering".
Åååååå 🙁
Vad händer om jag väljer
Recovery Management
Restore system from factory default
????? [confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

whattafudge:

Vad händer om jag väljer
Recovery Management
Restore system from factory default
?????

Då förlorar du allt du har på datorn. [no-no]


   
SvaraCitera