Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att bli mer intellektuell/intressant!


Ämnesstartare

Hur ska jag göra för att bli mer intellektuell/intressant som person?

Mina största intressen är i nuläget:

Tv-serier (typ gossip girl, pretty little liar, 90210, family guy, simpsons, how i meet your mother)

Träna (jogga, jympa, styrketräning)

Slösurfa på nätet.

Umgås med vänner/familj

Känner mig som en tråkig och osmart person. Snälla ge mig tips på hur jag kan "växa"! 🙂 tack på förhand


   
Citera
reben

läs 1 bok om ngt som verkar svårt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, det låter skittråkigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

shit va tråkiga serier du ser TardigRodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lite konstruktiv kritik skulle passa istället för kommentarer som "tråkigt"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

förstår inte frågan öht, har du tänkt plugga dig intellektuell?  kolla upp något du är intresserad av, dokumentärer, historia osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: förstår inte frågan öht, har du tänkt plugga dig intellektuell? kolla upp något du är intresserad av, dokumentärer, historia osv

Jag förstår inte min egna fråga knappt 😛 men jag vill bli mer "djup"


   
SvaraCitera

plutten:

Jag förstår inte min egna fråga knappt 😛 men jag vill bli mer "djup"

Vill du fördjupa dig i något eller vara allmänbildad 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jättemånga hjärndöda serier som gör di ba typ seg o dum o så </3 family guy e dock bra för att utvecklas o så

'o så kan du börja läsa böcker som du tycker e intressanta så du får igång hjärnan o så

o sluta slösurfa läs bok ist när du inte har nå mål me att sitta vid datorn för då blir du ba slö i huvudet o så 🙁 "Har jag nå mål med att sitta vid datorn nu?? Nee..okej då läser jag bok istället!" 

och man kan göra jättetråkiga saker som utmanar hjärnan o så

men ah jättetråkigt o va ska man va smart för *_*

o typ inte tänka att du e dum elr osmart för då tror hjärnan att de e så o man blir så :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

superpojken: Vill du fördjupa dig i något eller vara allmänbildad

Både och...! Jag vill inte längre bli sedd som en blåst blondin som inte kan hänga med i samtal eller ha intressanta hobbies.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten: Tv-serier (typ gossip girl, pretty little liar, 90210, family guy, simpsons, how i meet your mother)

Serier som man enkelt kan följa med halvt avstängd hjärna alltså. Du kanske kan prova mer komplicerade serier som The Wire eller Band of Brothers? Eller några lockande dokumentärserier om du lyckas hitta någon, kan rekommendera naturdokumentärserierna från BBC Earth.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd: Serier som man enkelt kan följa med halvt avstängd hjärna alltså. Du kanske kan prova mer komplicerade serier som The Wire eller Band of Brothers? Eller några lockande dokumentärserier om du lyckas hitta någon, kan rekommendera naturdokumentärserierna från BBC Earth.

Ok 🙂 BBC alltså


   
SvaraCitera

plutten: Jag vill inte längre bli sedd som en blåst blondin

Bygg på allmänbildningen.
Läs/se dokumentärer om historia; Sveriges historia, lär känna kungarnas namn och lite årtal. Franska revolutionen, första och andra världskriget (andra brukar vara mer intressant) osv.
Kan vara bra att känna till några viktiga konstnärer och författare genom tiden, kanske läsa deras verk och sånt.


   
SvaraCitera

Läs böcker eller se dokumentärer finns hur många som helst på youtube.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

plutten: Tv-serier (typ gossip girl, pretty little liar, 90210, family guy, simpsons, how i meet your mother)

kolla på family guy, ta reda på källorna från all deras referenshumor. om filmer, se filmerna, om böcker, läs böckerna osv osv
bara där blir du ganska intellektuell


   
SvaraCitera