Forumet - Hjälp mig att gå ner i vikt, här är mitt förslag!

Hjälp mig att gå ner i vikt, här är mitt förslag!

205 0 33
Hej! Är en tjej15 år, väger ca 58 kg! Tycker själv att jag har en jätte fet rumpa och samma med låren, dom är stora![n] Jag äter gärna jätte mycket även fast jag inte är hungrig. Tycker bara att det är gott. Innan jul vägde jag runt 50 kilo. Men nu efter jul så har jag bara missbrukat maten och skippat träning. Jag har i alla fall gjort upp en "planering" över hur jag ska äta och träna från och med den 1 april - 1 juni. (2 månader) . Vill gå ner i alla fall 10 kilo! Vad tycker ni om förslaget nedan ?

Eller är det någon annan som har ett bra tips för mig?




Måndag :
 16.00 – 17.00 - Step muskel
 17.00 – 18.00 - step bas
 18.15 – 19.00 – cykel 40
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Tisdag :
 17.00 – 18.00 - stepmuskel
 18.00 – 19.00 – springa 30 min, stepmaskin 10 min, cykel 10 min.
 19.10 – 20.10 – step Dance
 20.05 – 21.05 – step muskel
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Onsdag :
 16.00 – 17.00 – step muskel
 17.15 – 18.00 – cykel 40
 18.15 – 19.15 – Body pump
 19.30 – 20.30 – step bas
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Torsdag:
16.45 – 17.15 – core control
17.15 – 18.15 – step dance
18.45 – 19.15 – core control
19.15 – 20.00 – cykel 40
20.00 – 21.00 – stepmuskel
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Fredag :
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Lördag:
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Söndag:
16.00 – 17.00 – step muskel
17.15 – 17.45 – core control
18.00 – 20.00 – simma 50 längder + bastu
Kväll : 500 situps + 50 armhävningar + 50 benböj + hopprep 10 minuter + skaka 5 min!

Dags intag/dag:
 Frukost (07.00) - 1 portion "mousse" /1 äpple
 Lunch (11.30) – 1 liten portion sallad/ingenting + vatten
 Mellanmål (15.30) – 1 frukt (äpple, apelsin, päron)
 Kvällen (21.00) – 1 frukt (äpple, apelsin, päron)


Sovtider: [zzz]
Vardag : 22.00 – 06.00
Helg: 01.00 – 10.00

Spana också in:

antimyra:

Eller är det någon annan som har ett bra tips för mig?


Jag har [smile]
Du borde kontakta en BUP/annan läkare så att du kan få hjälp med din atstörning/kommande ätstörning och få bukt med den skeva synen du har på dig själv och din kropp [smile]

(fast antagligen är du ju bara ett vanligt troll)
gethsemane:

varför ställer du en sådan fråga på ett ÄTSTÖRNINGSforum!? är du helt jävla dum i huvudet!?? posta den jävla tråden i något annat forum som har med träning att göra istället.


vill man ha mat så går man till ica, vill man ha pengar så går man till en jude, och vill man komma i kontakt med folk som vet hur man går ner i vikt på ett ohälsosamt sätt, då postar man en tråd om viktnedgång i äsforumet! [party]
The Elin:

nu läser du din fråga och gör om och gör rätt, för jag fattar inte


han har downs syndrom, du är okänslig. det han försöker säga är att för mycket träning och för lite mat är en bra sak när man vill gå ner i vikt, vilket stämmer under vissa omständigheter, dock inte under dessa.
The Elin:

nämn en där så lite mat hon skrev att hon skulle äta är BRA.


det är inte så mycket mängden som vad hon äter som jag ser som problemet. visserligen även mängden, eftersom det inte går att effektivt gå ner i vikt om man går på den dieten i två månader. då är det bättre att öka upp proteinintag skapligt mycket och på så sätt faktiskt orka träna, vilket hon visst tänkt. men om du vill ha ett exempel så är mängden lämplig om hon akut vill gå ner i vikt på typ två veckor, av någon anledning. i två veckor klarar man sig på den mängden utan större problem. dock, fortfarande, fel saker att äta.
mörknäs:

ett exempel så är mängden lämplig om hon akut vill gå ner i vikt på typ två veckor, av någon anledning. i två veckor klarar man sig på den mängden utan större problem. dock, fortfarande, fel saker att äta.


Fast fortfarande inte BRA. Varför försöker du ens hitta på anledningar till att det skulle vara det :(