Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att hitta Sony Ericsson S00i!?


blackarmy:

Så asså, man kan alltså inte "hacka" upp den eller vad det heter om man beställer den till Sverige?

nej det går inte då problemet att den inte funkar i sverige ligger inte mjukvaran utan i hårdvaran.


   
SvaraCitera

Snygg, inte lika snygg som min Sony Ericsson W670i [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

nej det går inte då problemet att den inte funkar i sverige ligger inte mjukvaran utan i hårdvaran.

Jag vet inte ens vad det betyder .___.'


   
SvaraCitera

blackarmy:

Jag vet inte ens vad det betyder .___.'

alltså problemet ligger i själva komponenterna i telefonen, inte själva operativsystemet i mobilen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

alltså problemet ligger i själva komponenterna i telefonen, inte själva operativsystemet i mobilen.

Jaha. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

men är som sagt att dom mobilerna är anpassade endast till den japanska marknaden då dom bara fungerar där.

Jag tror mycket väl att denna modell kan fungera i Sverige. Japan har visserligen en världsunik 3G-standard, men folk som bor där åker ju utomlands ibland. Därför stödjer deras mobiler ofta även GSM, som ju finns i Sverige. Att få den att fungera i svenska 3G-nät kan nog bli värre däremot.


   
SvaraCitera

Husknuten:

ärför stödjer deras mobiler ofta även GSM

jo kan du kanske ha rätt i. men 3G blir nog svårt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tobias:

jo kan du kanske ha rätt i. men 3G blir nog svårt.

Ja, det är med all sannolikhet omöjligt. Sedan är ju frågan om den accepterar svenska SIM-kort. Kan vara så att Japan har andra sådana också. Den saken har jag tyvärr inte kolla på.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera