Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att "gå på fest" (överbeskyddande mamma)


Ämnesstartare

Hej!

Jag är 14 år och har blivit bjuden på en fest som jag har tänkt att gå på. I vilket fall vet jag att min mamma som är överbeskyddande kommer att säga något i stil med "du måste vara hemma innan 12". Så nu har jag kommit på att jag ska sova över hos en kompis som har lite lugnare föräldrar, men då ska min mamma givetvis ringa till hans föräldrar och prata med dom. Hur ska jag göra så att jag kan gå på festen som är på fredag(imorgon)?

Snäll, ge mig tips för jag vill verkligen ut och träffa folk!


   
Citera

för du kan inte träffa några före 00 [confused]


   
SvaraCitera

Låt din mamma ringa din kompis föräldrar. Du är 14, hon är orolig. Klart att hon vill prata med dem. I längden så kommer hon lita mer på dig om du sköter dig och hon vet att hon kan känna sig lugn när du är ute.

Alternativet är ju att skita i vad hon säger, vilket bara kommer göra det svårare för dig i framtiden när du vill gå ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för svaren. Jag låter henne ringa, men tänk om hon säger att jag måste vara hemma hos min kompis? Fy fan vad pinsamt. Kan tilläggas att den här kompisen är en kompis jag har blivit bra kompis med på senare tid, vi har altså bara känt varandra någon månad. Dock spelar det ingen roll för min mamma, hon ringer alla... 🙁

Btw, så är jag 15 o någon månad...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

för du kan inte träffa några före 00 [confused]

Jo, men om man är på en fest och det tar 1 timme för mig att komma hem, om man då måste gå vid 11 så är det bara pinsamt...


   
SvaraCitera

Du hinner spy på toaletter när du blir äldre. Chillax.


   
SvaraCitera

Prata med din morsa. Försök kompromissa - fråga om hon inte kan tycka att det är okej att du är ute längre, så länge du t.ex. ringer vid klockan 1 så hon kan kolla att allt är okej med dig eller så.


   
SvaraCitera

randomdude95:

est och det tar 1 timme för mig att komma hem, om man då måste gå vid 11 så är det bara pinsamt...

ja jäklar vad pinsamt [rolleyes]
skit i morsan då


   
SvaraCitera

randomdude95:

men tänk om hon säger att jag måste vara hemma hos min kompis? Fy fan vad pinsamt.

Du kan ju prata med henne innan hon ringer och berätta att du tänker sköta dig och inte vara ute hela natten. Säger hon sedan åt din kompis föräldrar när du ska vara hemma så gör hon det. Nästan alla i din ålder tycker att deras föräldrar är pinsamma och jobbiga när de oroar sig om inte låter en göra allt man vill. Dina kompisar kommer fatta.

randomdude95:

Btw, så är jag 15 o någon månad...

Jag antog att du är 14 efterom du skrev att du är 14. Men det har inte så mycket med saken att göra.


   
SvaraCitera

randomdude95:

Jag är 14 år

randomdude95:

"du måste vara hemma innan 12"

Ser seriöst inte problemet?


   
SvaraCitera

Ge ett nummer som går till någon som får posera som förälder. [smile]


   
SvaraCitera

randomdude95:

Snäll, ge mig tips för jag vill verkligen ut och träffa folk!

Jaduuuuuuuu, Lider med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle gå att ge en polares nummer och säga att det är hans farsa.... Ge mig fler tips! Jag frågade henne om hon inte litar på mig, men då sa hon: jag kommer att göra så något år framåt: ingen diskussion.

Ni som säger att alla tonåring tycker att deras föräldrar är pinsamma: min mamma är värst! Jag har ingen kompis vars föräldrar ringer innan de ska sova över hos en kompis...

Ni som inte ser problemet: det tar 1 timme för mig att komma dit där tillställningen är. Det betyder att det tar 1 timme hem. Om jag då ska vara hemma tills 12 så måste jag åka vid 11, och fy fan vad pinsamt att säga: jag måste gå hem för min mamma säger att jag ska vara hemma tills 12.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

#dazed_and_confused: hur gammal är du? du kanske kan ställa upp som "farsa" och säga att allt är lugnt? Vore superschysst...


   
SvaraCitera

randomdude95:

Skulle gå att ge en polares nummer och säga att det är hans farsa.....

Ta någon med typ lite ordförråd och kraftig dialekt + lite basröst, inget jävla:


   
SvaraCitera