Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att välja! vill bara bli frisk


Ämnesstartare

jag har beslut ångest jag vet inte vad jag ska äta till middag ikväll, jag har två val jag känner att jag kanske är sugen på att äta. Sushi eller vegetarisk ravioli. jag vet hur mycket kalorier raviolin innehåller (jag vet är störd i huvudet som håller med på kalorier men kan inte sluta) men 16 bitar sushi har jag ingenaning hur mycket kalorier det innehåller men vad fan jag bryr mig inte eftersom jag tycker det är så jävla gott. 
men nu kommer frågan vad är nyttigast eftersom sushin eller raviolin och det är inte fullkornspasta utan vanlig, men innehåller inte sushi socker i det vita riset? så kan verkligen sushi var så nyttigt som alla säger? och tycker ni 16 bitar sushi är för mycket? 


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

ps. raviolin innehåller 300 kcal är det för mycket, jag tycker det är sådär mycket


   
SvaraCitera

Vem fan bryr sig ta 16 bitar sushi det är mumsigt 

jag brukar äta minst sexton stycken 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:
Vem fan bryr sig ta 16 bitar sushi det är mumsigt 

jag brukar äta minst sexton stycken 

du har rätt vem fan bryr sig det är ju för jävla gott, men blir inget idag ändå så får vänta med det tills helgen, men är det nyttigt eller onyttigt? 


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead:

du har rätt vem fan bryr sig det är ju för jävla gott, men blir inget idag ändå så får vänta med det tills helgen, men är det nyttigt eller onyttigt? 

Med att säga "vem fan bryr sig" menade jag att de kvittar om det är nyttigt eller inte...


   
SvaraCitera

frisk från vad? plus du behöver inte bry dig, ät vad du vill och hur mycket du vill 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

s.nilsson:
frisk från vad? plus du behöver inte bry dig, ät vad du vill och hur mycket du vill 

anorexia, det borde nog vi alla göra egentligen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Med att säga "vem fan bryr sig" menade jag att de kvittar om det är nyttigt eller inte...

för mig så kvittar de


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead:

för mig så kvittar de

Jag förstår men du måste försöka att inte tänka på det


   
SvaraCitera
time
 time

16 bitar är inte för mycket alls. Om du i vanliga fall svälter dig kommer det göra din kropp gott att få i sig mat, du kan äta utan att oroa dig. Både raviolin och sushin är likvärdiga val. Huvudsaken är att du äter mat!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zerafina:

Jag förstår men du måste försöka att inte tänka på det

okej då, jag ska försöka mitt bästa


   
SvaraCitera

Ät sushi, det är gott och överlag med hälsosamt än ravioli


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
16 bitar är inte för mycket alls. Om du i vanliga fall svälter dig kommer det göra din kropp gott att få i sig mat, du kan äta utan att oroa dig. Både raviolin och sushin är likvärdiga val. Huvudsaken är att du äter mat!

jag brukar äta 20-24 bitar bara för jag är så hungrig och för det är så jävla gott! men jag svälter inte mig längre utan jag har fått hjälp nu snart ett år tillbaka så tar massa näringsdrycker och sjukhuspersonalen tvingar i mig mat men liksom har bara gått ner i vikt än upp, så det är ibland jobbigt att jag äter så många bitar även att jag måste äta normalt också. kanske låter rörigt och flumigt men jag hoppas du förstår vad jag menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:
Ät sushi, det är gott och överlag med hälsosamt än ravioli

även om raviolin är vegetarisk och är gjord på durmvete och äggvita? 


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead: även om raviolin är vegetarisk och är gjord på durmvete och äggvita?

Skulle tro det, inte mycket onyttigheter i sushi, lite kolhydrater i riset, men inget överdrivet
Om raviolin är i sås så är den förmodligen rätt sockrad och pasta i sig är rätt tungt

men främst så är sushi sjukt gott


   
SvaraCitera