Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig att välja! vill bara bli frisk


time
 time

Amandaisinmyhead:

jag brukar äta 20-24 bitar bara för jag är så hungrig och för det är så jävla gott! men jag svälter inte mig längre utan jag har fått hjälp nu snart ett år tillbaka så tar massa näringsdrycker och sjukhuspersonalen tvingar i mig mat men liksom har bara gått ner i vikt än upp, så det är ibland jobbigt att jag äter så många bitar även att jag måste äta normalt också. kanske låter rörigt och flumigt men jag hoppas du förstår vad jag menar

Vad bra att du får hjälp! Jag hoppas det inte dröjer länge för dig att komma ur perioden där det känns som att personalen tvingar, det är ju så himla viktigt att få i sig mat, precis som en bil behöver bensin för att rulla behöver vi mat för att orka! Är själv en fd anorektiker som nu är frisk sedan flera år. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:

Skulle tro det, inte mycket onyttigheter i sushi, lite kolhydrater i riset, men inget överdrivet
Om raviolin är i sås så är den förmodligen rätt sockrad och pasta i sig är rätt tungt

men främst så är sushi sjukt gott

har läst på burken inget socker alls det borde ju stå om de har sockrat raviolin, sök gärna på fotanas vegetariska ravioli läs vad den innehåller, jag tycker den verkar väldigt nyttig 

sushi är för jävla gott


   
SvaraCitera

hade tagit sushi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Vad bra att du får hjälp! Jag hoppas det inte dröjer länge för dig att komma ur perioden där det känns som att personalen tvingar, det är ju så himla viktigt att få i sig mat, precis som en bil behöver bensin för att rulla behöver vi mat för att orka! Är själv en fd anorektiker som nu är frisk sedan flera år. 🙂

det hoppas jag med! 
du måste vara lycklig nu och framför allt FRI hur känns de att liksom har fått tillbaka sitt liv och kontroll? 


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead: har läst på burken inget socker alls det borde ju stå om de har sockrat raviolin, sök gärna på fotanas vegetariska ravioli läs vad den innehåller, jag tycker den verkar väldigt nyttig

Den verkade rätt ok den med, välj det som är godast, är nog rätt likvärdigt
och tack för tipset, visste ej att det fanns vegetarisk ravioli på burk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:
hade tagit sushi

för det är gott eller för du tror det är nyttigare än raviolin? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chuz Martinez:

Den verkade rätt ok den med, välj det som är godast, är nog rätt likvärdigt
och tack för tipset, visste ej att det fanns vegetarisk ravioli på burk

tycker jag med, haha det som är så svårt bägge är ju jävligt goda! tror jag med egentligen, ingen fara tycker du ska testa den någon gång mycket godare än vanlig ravioli tycker jag då 


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead: tycker du ska testa den någon gång mycket godare än vanlig ravioli tycker jag då

Kommer att göra, är vegetarian så inte ätit ravioli på många år


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead:

för det är gott eller för du tror det är nyttigare än raviolin? 

både och, aldrig gillat ravioli och sushi är väl rätt  så nyttigt har jag för mig


   
SvaraCitera
time
 time

Amandaisinmyhead: hur känns de att liksom har fått tillbaka sitt liv och kontroll?

Bästa som hänt. Det känns helt otroligt varje dag faktiskt. Är tacksam varje gång jag äter något jag tycker är riktigt gott och tacksam över att äntligen se min kropp som den är. Ibland är den lite svullen och ibland är den helt normal, men det är liksom MIN kropp, och det är så skönt att ha kontrollen över den på riktigt och inte ha ångest hela tiden. Men det tog ju ett tag att komma hit, det tog länge för mig att våga bli frisk och våga lita på att jag inte skulle bli tjock av att bli frisk heller. Kände mig faktiskt enormt mycket större när jag var som sjukast än vad jag gör nu, även om jag gått upp till normalvikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

både och, aldrig gillat ravioli och sushi är väl rätt  så nyttigt har jag för mig

sök på fotana vegetariska ravioli mycket god och jag tycker den är väldigt nyttig 
sushi har jag också för mig det är nyttigt men att det är socker i riset eftersom riset måste bli klibbigt och hålla ihop och tydligen hjälper sockret och risvinägern det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Bästa som hänt. Det känns helt otroligt varje dag faktiskt. Är tacksam varje gång jag äter något jag tycker är riktigt gott och tacksam över att äntligen se min kropp som den är. Ibland är den lite svullen och ibland är den helt normal, men det är liksom MIN kropp, och det är så skönt att ha kontrollen över den på riktigt och inte ha ångest hela tiden. Men det tog ju ett tag att komma hit, det tog länge för mig att våga bli frisk och våga lita på att jag inte skulle bli tjock av att bli frisk heller. Kände mig faktiskt enormt mycket större när jag var som sjukast än vad jag gör nu, även om jag gått upp till normalvikt.

tror jag kan förstå dig eller min friska del förstår dig helt och hållet! du verkar jävligt lycklig och jag vill med vara lycklig och tänka precis som du! men som du sa det tar tid och det gäller bara att bita ihop och kämpa även om det är en hård och typ blodig kamp 
jag är så glad för din skull att du har hittat dig själv igen du är en inspiration


   
SvaraCitera

åh LedsenHjärta


   
SvaraCitera

Amandaisinmyhead:

sök på fotana vegetariska ravioli mycket god och jag tycker den är väldigt nyttig 
sushi har jag också för mig det är nyttigt men att det är socker i riset eftersom riset måste bli klibbigt och hålla ihop och tydligen hjälper sockret och risvinägern det

ser rätt så gott ut=)
testat att göra egen sushi? då behöverman inte ha i socker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:
åh LedsenHjärta

? 😮


   
SvaraCitera