Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig hitta god öl!


Ämnesstartare

Så eftersom att jag fyller 20 imorgon så måste jag såklart gå till systemet. Problemet är att jag inte riktigt vet vad jag ska köpa för något.
Eftersom att jag älskar öl så blir det nog bara det den här gången, men det finns ju så mycket att välja bland.

Jag tycker om öl med lite mer smak, som Staropramen men främst tänkte jag prova lite olika ales eftersom att jag verkligen har tyckt om dom som jag har provat förut, vilket främst är Newcastle och Hobbgoblin. Jag har hört att Jeeves eller något liknande ska vara väldigt god.

Har en liten "karta" men det blir nästan för mycket att välja mellan så många, sen så tror inte jag att systemet har ett så stort ölsortiment.

1341631266338.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

Köp en av varje och sen kör du provsmakning [cool]


   
SvaraCitera

orka springa till systemet med en gång man fyllt 20


   
SvaraCitera

Speltidning:

sen så tror inte jag att systemet har ett så stort ölsortiment.

Systemet är nog den spritkedja i världen som har störst ölsortiment.

Om du vill ha öl som smakar lite mer skulle jag rekommendera Carnegie samt Fuller's London Porter , de båda är lite söta och lite mustiga, om du nu gillar porter.

Annars kan jag väl rekommendera Åbro arton56, den är ganska besk och lättdrucken, den smakar inte så starkt men är en favorit, väldigt läskande.


   
SvaraCitera

Det är svårt att hjälpa någon hitta god öl då smaken varierar. En öl jag tycker är god kanske du tycker smakar bajs och vice versa.

Besides:

oatsreuvaue:

orka springa till systemet med en gång man fyllt 20

Ja, det finns roligare o vettigare saker att göra för pengarna.

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

orka springa till systemet med en gång man fyllt 20

För det är så mycket annat roligt man kan göra när man fyller 20!

Isotop:

Köp en av varje och sen kör du provsmakning [cool]

Låter som en plan! Kan dock bli en aning dyrt.


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

orka springa till systemet med en gång man fyllt 20

[shake]


   
SvaraCitera

Speltidning:

Låter som en plan! Kan dock bli en aning dyrt.

Mjo du får väl ha något system isf så att du inte köper typ 5 liknande, ska nog göra något liknande när jag fyller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:

Det är svårt att hjälpa någon hitta god öl då smaken varierar. En öl jag tycker är god kanske du tycker smakar bajs och vice versa.

Jo det förstår jag, och även om "öl med lite mer smak" är ganska generelt så är det någon typ av förklaring av vad jag gillar för öl, samt mina exempel kanske hjälper lite.


   
SvaraCitera

Isotop:

non?


   
SvaraCitera

oatsreuvaue:

non?

mannen du e fan wacko asså... [shake] brudar o bärs = livet


   
SvaraCitera

Speltidning:

Jo det förstår jag, och även om "öl med lite mer smak" är ganska generelt så är det någon typ av förklaring av vad jag gillar för öl, samt mina exempel kanske hjälper lite.

Sant - dock finner jag att dom bästa tipsen gällande detta brukar komma from dom irl-vänner man ölar med regelbundet.

[love]


   
SvaraCitera

HÄR VAR MAN JU TACKSAMMA MENAR JAG FYFAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAN


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Systemet är nog den spritkedja i världen som har störst ölsortiment.

Hade jag inte en aning om, trevligt att höra.

Dan_the_ironman:

Om du vill ha öl som smakar lite mer skulle jag rekommendera Carnegie samt Fuller's London Porter , de båda är lite söta och lite mustiga, om du nu gillar porter.

Annars kan jag väl rekommendera Åbro arton56, den är ganska besk och lättdrucken, den smakar inte så starkt men är en favorit, väldigt läskande.

Tack för tipsen, jag är faktiskt lite osöker på om jag har druckit porter någon gång..
EDIT: Skrev faktiskt detta innan du blev så dramatisk, är bara lite seg.

Storchen84:

Sant - dock finner jag att dom bästa tipsen gällande detta brukar komma from dom irl-vänner man ölar med regelbundet.

Känner inte riktigt några öl fanatiker, blir mest att man dricker det man brukar göra. Lite svårt att hitta variation då.


   
SvaraCitera

Isotop:

mannen du e fan wacko asså... brudar o bärs = livet

om du nånsin är i norge på en pub kom i håg att beställa 'en stor bärs' så får du det skoj du får inte säga öl, måste va bärs.

åh nu fick jag en låt i huvet bara för att du sa brudar..brudar i läder med klackar av stål o killar som inte tål tvåål motorsågar motorcyklar motorsågar motorcyklar brudar i läder o killar av ståål osv osv


   
SvaraCitera