Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig! hur ska jag lösa mitt problem?


Ämnesstartare

Hej len är 16 år och har satt mig i skiten, 
Jag har satt mig i skiten. Vi fick en lapp som man skulle fylla i om sina hälsovanor, nu när jag går gymnasiet. lappen skulle lämnas in till skolsköterskan och så ska man diskutera det. Hon babblade om sin tystnadsplikt så och det inte var lönt att ljuga. När det stod om man tagit någon drog så var det lika bra att vara ärlig. Så jag skrev att jag testat cannabis 2 gånger men det vara några bloss. Jag visste inte då vilken fitta hon var. Sen diskuterade vi det jag skrivit och hon tyckte jag skulle prata med mina föräldrar om att jag rökt på. Jag bara tjena, jag kanske gör det (skulle aldrig göra det). Nu kommer skiten. Hon sa att om jag inte berättar för mina föräldrar kommer hon ringa dem. Jag bara walla har du inte tystnadsplikt då sa hon att hon kunde gå runt det. Kärringen lura mig bre. Nu vet jag inte hur jag ska lösa detta på bästa sätt. Här har vi det jag funderat på. 

1. Skita att gå på återsamtal då jag skulle ha pratat med mina föräldrar till och skriva ett mail att jag ljög om det för att slippa vara i skolan.
2. Skita i att gå och hoppas allt löser sig.
3. Hota henne och hennes familj, typ att hennes barn kommer råka illa ut om hon ringer mina föräldrar. 
4. Säga att jag pratat med mina föräldrar och skicka ett fake mail från mina föräldrar där jag skriver att jag pratat med dem. Eller att jag ber en kompis ringa henne och säga att vi pratat.

Antingen tipsa o vilket som är bäst eller så kom med ett nytt förslag. Om du har varit med om samma och lyckats ta dig ur det berätta gärna om hur du löste det.

Tack på förhand. 


   
Citera
Ämnesetiketter

kör på 4 isf för bästa resultat men att köra 3 är bara vidrigt att du äns har det som ett alternativ 


   
SvaraCitera

Känns bättre att hota med anmälan enligt mig i alla fall. Enligt den information jag kunde hitta verkar det som om hon inte får kontakta dina föräldrar om det du sa. 


   
SvaraCitera

Läderlappen :

Är du orten barn eller?Söt
Tycker att du borde hota med att anmäla, om det sedan ej funkar så borde du berätta detta för dina päron och anmäla henne.

Axelinaaas:  men att köra 3 är bara vidrigt att du äns har det som ett alternativ 

Men ellerhurTrött


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sluta klaga på trean det är min sista utväg innan hon ringer mina föräldrar. Jag kommer inte göra något mot hennes barn utan bara hota med det. Kanske typ skriver ett sms till hennes barn så hon blir rädd ifall det kommer vara nödvändigt


   
SvaraCitera

Läderlappen :
Sluta klaga på trean det är min sista utväg innan hon ringer mina föräldrar. Jag kommer inte göra något mot hennes barn utan bara hota med det. Kanske typ skriver ett sms till hennes barn så hon blir rädd ifall det kommer vara nödvändigt

Vadå "sluta klaga på trean" du bad om våra åsikter. Nej det är fan inte snällt, vad har hennes barn gjort dig? Hon kan ju dock också anmäla dig (tror jag) om du hotar henne och messar/skrämmer barnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men tror ni inte att 1:an skulle kunna funka. Om jag säger att jag flippade för att missa lektioner, att en kompis sa att jag skulle göra det och  att jag inte trodde något skulle hända pga tystnadsplikt. Som jag tänker så får hon inte lov att kontakta mina föräldrar då för då kan det ej räknas som fara om jag säger att jag skoja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Vadå "sluta klaga på trean" du bad om våra åsikter. Nej det är fan inte snällt, vad har hennes barn gjort dig? Hon kan ju dock också anmäla dig (tror jag) om du hotar henne och messar barnen.

Förlåt, kanske lite över gränsen. Men det jag menade med sluta klaga var att ni inte ska tro att jag kommer göra hennes barn något. Utan bara säga att om hon pratar med mina föräldrar så ska jag prata med hennes barn. (ett indirekt hot)


   
SvaraCitera

Läderlappen :
Men tror ni inte att 1:an skulle kunna funka. Om jag säger att jag flippade för att missa lektioner, att en kompis sa att jag skulle göra det och  att jag inte trodde något skulle hända pga tystnadsplikt. Som jag tänker så får hon inte lov att kontakta mina föräldrar då för då kan det ej räknas som fara om jag säger att jag skoja.

Fattade nada av vad du skrev precis och i 1an, förklara gärna bättre. Hon kommer inte tro på att du skojade då du redan har "avslöjat" dig, genom tex hur du kanske reagerade osv.


   
SvaraCitera

Läderlappen :

Jag trodde aldrig på att du skulle skada barnet men menar du kan ju inte hota med att skada barnet sedan skrämma upp dom osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Fattade nada av vad du skrev precis och i 1an, förklara gärna bättre. Hon kommer inte tro på att du skojade då du redan har "avslöjat" dig, genom tex hur du kanske reagerade osv.

Jag har i princip avslöjat mig hon vet förmodligen att jag inte skämtade. Men om jag säger det får hon väl inte kringgå tystnadsplikten. För att det får hon bara göra om det kan vara skadligt tydligen. Och om jag säger att jag skämta kan hon ju inte chansa att ringa mina föräldrar och berätta det jag sagt. För tystnadsplikten är så pass allvarligt att bryta, så om det faktiskt skulle vara ett skämt kan jag anmäla henne på riktigt och få höga skadestånd och hon blir av med jobbet. Förstår du hur jag tänker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Jag trodde aldrig på att du skulle skada barnet men menar du kan ju inte hota med att skada barnet sedan skrämma upp dom osv.

Jag ska ju inte säga det rakt ut utan indirekt som jag skrev. Men jag erkänner att den idén är efterbliven.


   
SvaraCitera

Läderlappen :

Ja, jag förstår hur du tänker. Nu frågar jag, ska du berätta för henne att den var ett skämt, sedan anmäla henne OM hon berättar för dina föräldrar eller? Dina föräldrar kommer ju självklart undra varför du skämtade om något sånt,  vad ska du säga då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

H.ODST:

Ja, jag förstår hur du tänker. Nu frågar jag, ska du berätta för henne att den var ett skämt, sedan anmäla henne OM hon berättar för dina föräldrar eller? Dina föräldrar kommer ju självklart undra varför du skämtade om något sånt,  vad ska du säga då?

Ja, jag kan säga att jag gjorde det för att man blir kallade till möten och slipper skoltid. Men om det skulle funka kommer hon inte ringa hem till mina föräldrar. Så då behöver jag inte förklara något.


   
SvaraCitera