Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig jag vill bli smal!!!


Ämnesstartare

Hej!
Detta kommer nog att låta ganska sjukt...men jag vill bli smalare (så man kan se revben ). Jag väger 54 kg och är 175 cm lång. Varje dag äter jag typ choklad och mackor. Ibland frukt eller någon grönsak. Men jag behöver verkligen hjälp att sluta äta så här mycket. I somras så vägde jag 43 kg och åt nästan ingenting. Det är så jag vill se ut men det går inte. Jag går bara runt och äter heeeela tiden och mår så sjukt dåligt. Jag gråter varje kväll så fort min mamma eller pappa gått och lagt sig så att dom inte ska höra hur jag lider.  Varje gång jag ser mig själv i spegeln så ser jag bara en massa fett. Överallt. När jag sitter ner så blir magen som ett jävla dragspel 🙁
Min största önskan just nu är att bli smal! Hjälp mig vad ska jag göra? Jag vill inte må såhär....


   
Citera

Det är inte hälsosamt att vara så smal som du vill bli. Du är ju redan smal och jag tror nog att du är vacker som du är. Bry dig inte mer om det nu! 


   
SvaraCitera

Precis dom adaq säger. 
Är det något du bör göra så är det nog att lägga på dig lite mer.


   
SvaraCitera

http://www.markazits.com/diet/bmi.php Du har 17.1 vilket är undervikt lol...


   
SvaraCitera
Kudhos

Det låter snarare som att du lider av någon sorts kropp dysmorfi eller anorexia. Dina siffror är låga, du är smal. FÖR smal för att vara hälsosam. Du behöver snarare prata med någon psykolog eller rådgivare för att handskas med dina demoner för du vill inte bli tvångsmatad. 


   
SvaraCitera

tumblr_ln01fk1duU1qccfn1o1_500.jpg


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

adaq:
Det är inte hälsosamt att vara så smal som du vill bli. Du är ju redan smal och jag tror nog att du är vacker som du är. Bry dig inte mer om det nu! 

Jo ja...men jag känner mig så enorm och vill verkligen inte känna såhär...jag vill vara lika smal som dom....


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kudhos:
Det låter snarare som att du lider av någon sorts kropp dysmorfi eller anorexia. Dina siffror är låga, du är smal. FÖR smal för att vara hälsosam. Du behöver snarare prata med någon psykolog eller rådgivare för att handskas med dina demoner för du vill inte bli tvångsmatad. 

mm...jag pratar med en phykolog ibland men det hjälper verkligen inte. jag tycker att jag äter för mycket...och jag vill verkligen sluta igen....


   
SvaraCitera
Kudhos

pontusvesterman:

mm...jag pratar med en phykolog ibland men det hjälper verkligen inte. jag tycker att jag äter för mycket...och jag vill verkligen sluta igen....

Är ingen läkare eller psykolog själv men jag skulle ta upp dessa besvär mer hos din psykolog. Vad du tycker och verkligheten stämmer troligtvis inte.


   
SvaraCitera

om möjligt, kontakta din psykolog eller annan trygg vuxen som kan hjälpa dig.
din målvikt är inte hälsosam utan tvärt om livsfarlig. 
ätstörningar är inte vägen till lycka.
det enda som sker när du fokuserar så mycket på mat och ditt utseende är att du kommer må sämre oavsett din vikt.
hoppas du klarar av att ta dig ur detta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

chips-reklam:
om möjligt, kontakta din psykolog eller annan trygg vuxen som kan hjälpa dig.
din målvikt är inte hälsosam utan tvärt om livsfarlig. 
ätstörningar är inte vägen till lycka.
det enda som sker när du fokuserar så mycket på mat och ditt utseende är att du kommer må sämre oavsett din vikt.
hoppas du klarar av att ta dig ur detta.

Jag ska ta upp detta med min psykolog. Men jag vill ju så gärna vara smal. Jag är livrädd över att gå upp i vikt. Men tack för svaret iaf 🙂


   
SvaraCitera
reben

vill anmäla folk för att de ger så korkade svar är det ok

vad chips-reklam sa är jättebra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

reben:
vill anmäla folk för att de ger så korkade svar är det ok

vad chips-reklam sa är jättebra

ja det är det 🙂


   
SvaraCitera

Jag kommer att låsa denna tråd för att undvika olämpliga inlägg från andra användare. Det jag skulle rekommendera dig är att ta kontakt med antingen en kurator, psykolog eller gå till din närmsta ungdomsmottagning som kan vägleda dig rätt. Önskar dig stort lycka till, och kom ihåg att det kan bli bättre!

Tråd låst.

/Mod


   
SvaraCitera