Forumet - Hjälp mig lägga att göra ett träningspass

Hjälp mig lägga att göra ett träningspass

161 0 27
Bakgrund: Har aldrig tränat speciellt mycket, bara lite olika sporter mest på skoj när man var yngre, min ändra träning atm är tyvärr lite situps och joggning nån gång då jag har tid och känner för det. Jag är inte direkt tjock men inte smal heller, har lite muskler men inte speciellt mycket (se bild).

Mål: Få schjyssta armar till sommaren 09 samt ett sexpack [bigsmile], målet ligger rätt långt fram i tiden men jag måste gå långsamt fram då jag inte har allt för mycket tid.

Förutsättningar: Är som sagt inte jättebra byggd just nu och har inte heller världens bästa kondition. Jag vill ABSOLUT inte gå på gym, jag har dock hantlar (flyttbara vikter, tror jag kan få upp dem till 16 kg max), joggningsgrejjer. Jag kan även tänka mig att cykla och simma. Jag äter redan väldigt "nyttigt" tror jag, sitter inte och räknar näringsämnen men jag äter i stort sett aldrig godis och chips och väldigt sällan pizza/hamburgare (max 1-2 ggr i veckan). Jag har inte tid att äta typ sex måltider om dagen samt att jag är väldigt dålig på att äta frukost. Jag är ca 172 kg lång och väger ca 63 kg.

Till er: Ja nu vet ni hur jag ser ut för tillfället och för hoppningsvis förstår ni hur jag vill se ut till sommaren, ni vet även att jag inte gillar att gymma och inte har "allt för mycket tid" för träningen. Hjälp mig nu att komma med förslag på ett träningsschema som passar mig, även vad jag bör äta och när jag bör äta det. Vill som sagt inte bli någon "biff", är bara ute efter en snygg kropp, skiter i om jag är stark eller inte [badgrin]

Ni som kan massa om träning, snälla ge mig tips orkar inte googla då alla säger olika saker, undrar ni något så är det bara att fråga i tråden.
Kör mycket armhävningar, det gjorde inte jag när jag började träna, och det ångrar jag ganska mycket nu ;o Armhävningar tränar mycket bröst och triceps. Sen om du vill träna biceps så kör bara med hantlarna du har! Jag brukar köra 8-10 reps, vet inte hur många set jag kör, jag kör bara tills jag inte orkar mer. Fortsätt med situps, och kom ihåg att träna hela kroppen!
Du får inte överträna heller, och du ska käka mycket också! [y]
mmusic: Ja det fick jag, tack så mycket.

Kladdkakan92: "Kör mycket armhävningar, det gjorde inte jag när jag började träna, och det ångrar jag ganska mycket nu ;o Armhävningar tränar mycket bröst och triceps" Du säger själv att du ångrar det och sen säger du att jag bör göra det? Doesn't make sense

Spana också in:

hellskitchen:

Kladdkakan92: "Kör mycket armhävningar, det gjorde inte jag när jag började träna, och det ångrar jag ganska mycket nu ;o Armhävningar tränar mycket bröst och triceps" Du säger själv att du ångrar det och sen säger du att jag bör göra det? Doesn't make sense


Nej jag menar att när jag började träna, så körde jag typ bara biceps och mage, jag körde inte så mycket armhävningar, och det ledde till att mina bröstmuskler var skit små medans jag hade rätt stora biceps, och det ångrar jag!! Fattar du? [bigsmile]
haha , snygga axlar... 100% att du har totalt outvecklad rygg. LÄGG till ryggträning tack ='(

Du måste skaffa symmetri på kroppen, dina armar är ju redan idag för stora för resten av kroppen. Och tränar du så i 8 månader så kommer jag aldrig att kolla på efter bilderna. Lägg till bröst , axlar , rygg och framförallt ben i din träning tack :)
iddqd:

För helvete, träna inte bara mage och armar. För det första ser det förjävligt ut, för det andra kan det ge problem med rygg och liknande om du inte har balanserade muskler och för det tredje är discogymmare bögiga.


Jag vill träna hela kroppen ja, men jag är enbart ute efter synliga arm och magmuskler, det är väl en preferens vad man tycker är snyggt. Jag har gärna stark rygg och starka ben men jag vill inte ha stora pluffsiga vader osv.

dinga:

haha , snygga axlar... 100% att du har totalt outvecklad rygg. LÄGG till ryggträning tack ='(

Du måste skaffa symmetri på kroppen, dina armar är ju redan idag för stora för resten av kroppen.


Min rygg är sned, jag har en lätt form av skolios dvs. krokig ryggrad. Eftersom jag inte tränar så antar jag att mina armar bara är allmänt stora, kanske mycket fett som lägger sig där jag vet inte, för övrigt så spänner jag även armarna på bilden så då är det klart att de blir extra stora :) Men skulle som sagt uppskatta ett schema som tränar hela kroppen som helst inte innehåller gym moment, eller kanske max 1 gång gym i veckan.

alex11:

Du har ju nästan ett sexpack som man ser på första bilden [crazy]
Hur gammal eru?


Isf är det bara konturer du ser, alla har ju muskler på magen men jag vill få större muskler så att man ser lite muskulös ut och inte "smal", för övrigt så är jag 17.
hellskitchen:

Jag vill träna hela kroppen ja, men jag är enbart ute efter synliga arm och magmuskler, det är väl en preferens vad man tycker är snyggt. Jag har gärna stark rygg och starka ben men jag vill inte ha stora pluffsiga vader osv.


Om du tränar hela kroppen och äter rätt får du ju automatiskt synliga muskler på hela kroppen. Önska dig lite träningsgrejer i julklapp (mer vikter till hantlarna, en träningsbänk/situpsbänk osv.), googla fram ett träningspass och börja styrketräna direkt. Ät ordentligt också. När sommaren börjar närma sig så kör mer konditionsträning och ät nyttigare.
Mycket chins, mycket dips, mycket fällknivar(en övning som heter så) och mycket basövningar. Pumpa upp den dära ryggen och axlarna också för helvete, finns inget fulare än en person som skitigt i de 2 områdena.
Tvinga dig till att äta frukost, extremt viktigt. Gå ut och gå en bit före frukosten också eftersom du förbränner direkt ifrån överskotts fettet på kroppen då.

Träna tills du gråter av smärta i musklerna, ät som ett monster och sov som ett litet barn.

(Mitt träningsmotto :D )

hellskitchen:

Okej det kanske det är, det är ju väldigt mycket om man jämför med hur man åt för 50 år sen men jag tror idag att många ungdomar äter skräpmat oftare än så :)


Det är ändå inte okay, ska kunna träna bra behöver du äta nyttigt jämt.
Ifall du ska gå på MCD så skippa strips iaf, kör på deras grönsaker.

En utav de bästa sakerna man kan äta är ju en go hemmagjord kebabrulle efter träningen.

Man kan få dem till att vara extremt nyttiga och sköljer ned det med ett stort glas iskallt mjölk med en frukt efter... Mmmm
hellskitchen:

sen men jag tror idag att många ungdomar äter skräpmat oftare än så :)


Ja, många, men det betyder inte att du äter sällan för det. Eller snarare en väldigt liten andel av ungdomarna käkar mer skräpmat än du. 1-2 gånger i veckan måste jag faktist påstå är extremt mycket.
hellskitchen:

Jag äter redan väldigt "nyttigt" tror jag, sitter inte och räknar näringsämnen men jag äter i stort sett aldrig godis och chips och väldigt sällan pizza/hamburgare (max 1-2 ggr i veckan). Jag har inte tid att äta typ sex måltider om dagen samt att jag är väldigt dålig på att äta frukost.


1-2 obligatoriska skräpmenyer varje vecka? du har inte tid med att äta "typ" sex måltider om dagen? det behöver inte vara stora måltider.. räcker med tre stora mål och 3 mellanmål om det vore så... och ät frukost....
Du äter inte speciellt nyttigt.. bara för att du undviker godis och chips betyder det inte att du är nyttig.. nyttigare kanske.. men inte nyttig.

Zittam:

kör på deras grönsaker.


fast deras grönsaker är friterade deluxe.. vore fan bättre om han tog sig i kragen och la om sin kostplan helt och hållet [tard]