Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig lägga att göra ett träningspass


Ämnesstartare

Bakgrund: Har aldrig tränat speciellt mycket, bara lite olika sporter mest på skoj när man var yngre, min ändra träning atm är tyvärr lite situps och joggning nån gång då jag har tid och känner för det. Jag är inte direkt tjock men inte smal heller, har lite muskler men inte speciellt mycket (se bild).

Mål: Få schjyssta armar till sommaren 09 samt ett sexpack [bigsmile], målet ligger rätt långt fram i tiden men jag måste gå långsamt fram då jag inte har allt för mycket tid.

Förutsättningar: Är som sagt inte jättebra byggd just nu och har inte heller världens bästa kondition. Jag vill ABSOLUT inte gå på gym, jag har dock hantlar (flyttbara vikter, tror jag kan få upp dem till 16 kg max), joggningsgrejjer. Jag kan även tänka mig att cykla och simma. Jag äter redan väldigt "nyttigt" tror jag, sitter inte och räknar näringsämnen men jag äter i stort sett aldrig godis och chips och väldigt sällan pizza/hamburgare (max 1-2 ggr i veckan). Jag har inte tid att äta typ sex måltider om dagen samt att jag är väldigt dålig på att äta frukost. Jag är ca 172 kg lång och väger ca 63 kg.

Till er: Ja nu vet ni hur jag ser ut för tillfället och för hoppningsvis förstår ni hur jag vill se ut till sommaren, ni vet även att jag inte gillar att gymma och inte har "allt för mycket tid" för träningen. Hjälp mig nu att komma med förslag på ett träningsschema som passar mig, även vad jag bör äta och när jag bör äta det. Vill som sagt inte bli någon "biff", är bara ute efter en snygg kropp, skiter i om jag är stark eller inte [badgrin]

Ni som kan massa om träning, snälla ge mig tips orkar inte googla då alla säger olika saker, undrar ni något så är det bara att fråga i tråden.


   
Citera
Ämnesstartare

fick du de ja skrev i meddelande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kör mycket armhävningar, det gjorde inte jag när jag började träna, och det ångrar jag ganska mycket nu ;o Armhävningar tränar mycket bröst och triceps. Sen om du vill träna biceps så kör bara med hantlarna du har! Jag brukar köra 8-10 reps, vet inte hur många set jag kör, jag kör bara tills jag inte orkar mer. Fortsätt med situps, och kom ihåg att träna hela kroppen!
Du får inte överträna heller, och du ska käka mycket också! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic: Ja det fick jag, tack så mycket.

Kladdkakan92: "Kör mycket armhävningar, det gjorde inte jag när jag började träna, och det ångrar jag ganska mycket nu ;o Armhävningar tränar mycket bröst och triceps" Du säger själv att du ångrar det och sen säger du att jag bör göra det? Doesn't make sense


   
SvaraCitera

Hell, adda mig på msn så kan jag slänga lite ideer till dig.. orkar inte skriva på forum..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför vill man inte gå på gym? 😛
Du får helt enkelt köpa gym prylar och börja träna köp skivstång, bänkpress, hantlar, och leta upp en ställning att utföra chins på.

Och vips har du ett egen hemgym.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hellskitchen:

Kladdkakan92: "Kör mycket armhävningar, det gjorde inte jag när jag började träna, och det ångrar jag ganska mycket nu ;o Armhävningar tränar mycket bröst och triceps" Du säger själv att du ångrar det och sen säger du att jag bör göra det? Doesn't make sense

Nej jag menar att när jag började träna, så körde jag typ bara biceps och mage, jag körde inte så mycket armhävningar, och det ledde till att mina bröstmuskler var skit små medans jag hade rätt stora biceps, och det ångrar jag!! Fattar du? [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du borde inte göra samma misstag som mig, att bara köra armar och mage, för det ser ganska dumt ut att ha en ojämn kropp [n]


   
SvaraCitera

Du har ju nästan ett sexpack som man ser på första bilden [crazy]
Hur gammal eru?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

För helvete, träna inte bara mage och armar. För det första ser det förjävligt ut, för det andra kan det ge problem med rygg och liknande om du inte har balanserade muskler och för det tredje är discogymmare bögiga.


   
SvaraCitera

haha , snygga axlar... 100% att du har totalt outvecklad rygg. LÄGG till ryggträning tack ='(

Du måste skaffa symmetri på kroppen, dina armar är ju redan idag för stora för resten av kroppen. Och tränar du så i 8 månader så kommer jag aldrig att kolla på efter bilderna. Lägg till bröst , axlar , rygg och framförallt ben i din träning tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

För helvete, träna inte bara mage och armar. För det första ser det förjävligt ut, för det andra kan det ge problem med rygg och liknande om du inte har balanserade muskler och för det tredje är discogymmare bögiga.

Jag vill träna hela kroppen ja, men jag är enbart ute efter synliga arm och magmuskler, det är väl en preferens vad man tycker är snyggt. Jag har gärna stark rygg och starka ben men jag vill inte ha stora pluffsiga vader osv.

dinga:

haha , snygga axlar... 100% att du har totalt outvecklad rygg. LÄGG till ryggträning tack ='(

Du måste skaffa symmetri på kroppen, dina armar är ju redan idag för stora för resten av kroppen.

Min rygg är sned, jag har en lätt form av skolios dvs. krokig ryggrad. Eftersom jag inte tränar så antar jag att mina armar bara är allmänt stora, kanske mycket fett som lägger sig där jag vet inte, för övrigt så spänner jag även armarna på bilden så då är det klart att de blir extra stora 🙂 Men skulle som sagt uppskatta ett schema som tränar hela kroppen som helst inte innehåller gym moment, eller kanske max 1 gång gym i veckan.

alex11:

Du har ju nästan ett sexpack som man ser på första bilden [crazy]
Hur gammal eru?

Isf är det bara konturer du ser, alla har ju muskler på magen men jag vill få större muskler så att man ser lite muskulös ut och inte "smal", för övrigt så är jag 17.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hellskitchen:

och väldigt sällan pizza/hamburgare (max 1-2 ggr i veckan).

1-2 gånger i veckan är inte väldigt sällan, utan det är väldigt ofta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gud_:

1-2 gånger i veckan är inte väldigt sällan, utan det är väldigt ofta.

Okej det kanske det är, det är ju väldigt mycket om man jämför med hur man åt för 50 år sen men jag tror idag att många ungdomar äter skräpmat oftare än så 🙂


   
SvaraCitera

Du ska inte träna gym sa du? , Börja träna BJJ , Thai Boxning , MMA... och lägg till lite chins o skit när du får tid över (när musklerna är återhämtade)

Sen är det bara att gå ner i kroppsfett så kommer rutorna. Alla har rutor...


   
SvaraCitera