Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig med debattartikel.


Ämnesstartare

Rävpojken:

umgås inte med folk som kan missa det

jag gör =(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: jag gör =(

bra!!!! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

bra!!!! 

=)))


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Eller ska jag välja debattera om hälsohets? Eller att ungdomar blivit så lata idag?

En blandning av dessa ämnen kanske? Skriv om shake-weights, för folk som vill komma i form med hjälp av att göra runkrörelser. Och andra redskap, dieter och sådant som ska säljas till folk som vill gå ner i vikt eller bli hälsosamma genom att bara sitta på soffan, typ.

Kanske en kass idé dock, vet ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zodd:

En blandning av dessa ämnen kanske? Skriv om shake-weights, för folk som vill komma i form med hjälp av att göra runkrörelser. Och andra redskap, dieter och sådant som ska säljas till folk som vill gå ner i vikt eller bli hälsosamma genom att bara sitta på soffan, typ.

Kanske en kass idé dock, vet ej.

Ja! Jaaaa, kanske inte runkrörelsemetoden haha men typ..företagen vill tjäna pengar på lata? Med tanke på alla frukt/kaffe latte/och gud vet vad-dieter. Företagens del i det hela, vad media sänder ut för signaler m.m. Men tack, verkligen! Tror det blir något däråt. 🙂 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skriv om övervakningssamhället, och att vi har helt fel approach när vi bekymras av att nsa övervakar oss, fra övervakar oss, google och facebook övervakar oss. om vi som samhälle tog oss tid att uppmuntra alla medborgare att säkra sin kommunikation så skulle inte övervakning vara ett problem. men det gör vi inte, för då skulle ingen längre kunna övervaka någon annans kommunikation effektivt.

argumentera för att alla borde kryptera all trafik, hela tiden. då skulle avlyssning bli fullkomligt opraktiskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:
skriv om övervakningssamhället, och att vi har helt fel approach när vi bekymras av att nsa övervakar oss, fra övervakar oss, google och facebook övervakar oss. om vi som samhälle tog oss tid att uppmuntra alla medborgare att säkra sin kommunikation så skulle inte övervakning vara ett problem. men det gör vi inte, för då skulle ingen längre kunna övervaka någon annans kommunikation effektivt.

argumentera för att alla borde kryptera all trafik, hela tiden. då skulle avlyssning bli fullkomligt opraktiskt.

Hmmm...ska tänka över saken. Med tanke på stolpskott i klassen tror jag det blir för avancerat. Men tack för att du tog dig tid att svara! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind:

Hmmm...ska tänka över saken. Med tanke på stolpskott i klassen tror jag det blir för avancerat. Men tack för att du tog dig tid att svara! 

finns säkert folk som kan detaljerna bättre, men fråga om du bestämmer dig för att ta det ämnet och vill ha hjälp med detaljer.
annars är det ett tacksamt ämne, en ståndpunkt som inte är särskilt spridd och som är väldigt lätt att argumentera för, som flyttar makten och ansvaret från myndigheter och företag till konsumenter. och det är fullt genomförbart idag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

finns säkert folk som kan detaljerna bättre, men fråga om du bestämmer dig för att ta det ämnet och vill ha hjälp med detaljer.
annars är det ett tacksamt ämne, en ståndpunkt som inte är särskilt spridd och som är väldigt lätt att argumentera för, som flyttar makten och ansvaret från myndigheter och företag till konsumenter. och det är fullt genomförbart idag.

Jag gillar verkligen detta, ska försöka ta reda på mer om ämnet och frågar dig givetvis om så fallet. Tack än en gång!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Ja! Jaaaa, kanske inte runkrörelsemetoden haha men typ..företagen vill tjäna pengar på lata? Med tanke på alla frukt/kaffe latte/och gud vet vad-dieter. Företagens del i det hela, vad media sänder ut för signaler m.m. Men tack, verkligen! Tror det blir något däråt. 🙂

Ja, precis. Kul att kunna hjälpa till. 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skriv om nya Iphone, om man ska välja android eller apple 


   
SvaraCitera