Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig med denna tjej, vad vill hon?


Ämnesstartare

Hejsan, jag är 15 år och går i åttan.

Innan ni läser så varnar jag att det kommer bli långt och eftersom jag inte nämner några namn så blir det lite konstigt att förstå ibland, men jaja.

I början av åttan började en ny tjej i vår klass. Jag som då aldrig haft någon relation med någon såg inget särskilti henne förutom att bli vän med henne eftersom hon var ny och allt. Hon blev då kompis med en annan tjej som var i stort sett den enda tjejen jag riktigt känner i klassen, så då var det ju lätt att bli kompis med henne med. Efter ungefär 3 månader berättade då tjejen jag hade känt länge att den nya tjeje gillade mig, mer än vän alltså. Först blev jag förvånad eftersom ingen annan hade gjort det förut (vad jag vet) och så visste jag inte riktigt vad jag tyckte. Men jag började chatta, umgås mer i skolan m.m. med henne och efter bara 2 veckor så var jag helt förälskad i henne. Jag har aldrig varit kär förut men jag är rätt så säker på att jag är det och det är den bästa känslan jag har haft hittils [smile]

En gång när vi chattade (på skype) så skrev hon ett hjärta till mig, det var så att den tjejen jag hade känt länge var också med i chatten och såg detta. Hon då skrev till mig och undrade om jag gillade henne med, mer än vän. Jag sa då ja eftersom jag fullt ut litar på den här tjejen. Hon blev jätte glad och sa att jag skulle skriva ett hjärta tillbaka (detta var nytt för mig, så hon har hjälpt till mycket) och det gjorde jag då förstås och då sa tjejen jag hade känt länge att hon blev skitglad (nya tjejen hade alltså skrivit det till henna i privat chatt) jag blev såklart jätte glad jag med. Hittils är det alltså bara hon som har tagit ''större steg'' i relationene om man säger så. Jag började skriva små komplimanger till henne och ge henne en kram när hon gick hem från skolan och det svarade hon på med ett leende på läpparna, jag började också att kolla på henne mer under lektionenrna och le åt henne och hon log tillbaka. Nu var jag helt besatt i henne och hon var allt jag tänkte på i princip.

Nu kommer det jag vill då ha hjälp med, detta var alltså bara ''förspelet'' till detta inlägg.

Allt detta med kramar har blivit som en vana och jag försöker alltid vara snäll och har skrivit flera gånger till henne hur otroligt söt/gullig/snäll/fin/snygg jag tycker hon är och hon har skrivit tillbaka ungefär så här ''Nä, jag är inte alls söt, du är'' Jag har då skrivit att jag blev glad att hon tyckte det och sagt att såklart hon är söt, det är i alla fall vad jag tycker och att hon inte ska tro att hon inte är det.

När vi skriver på skype så säger hon massor av fina saker och jag tillbaks såklart, men nu kommer det lilla problemet (äntligen tänker du).
I skolan är jag alltid glad i hennes närvaro, försöker att gå bredvid henne t.e.x när vi går till maten och jag följer henne alltid till bussen och ger henne en kram när jag sen går hem. Men när jag nu försöker gå bredvid henne till exempel så är det som hon inte märker det eller försöker inte med samma sak, hon bara går och ibland så har hon gått förbi mig och till min bästa kompis då som också är med henne och hennes kompisar, det känns liksom som hon inte vill att de andra ska se även fast alla vet. Jag vet inte om det är bara jag som är avundsjuk eftersom jag har hört/läst att det är en ''symptom'' på att man är kär, men jag vill få den där känslan att hon verkligen gillar mig i skolan och inte bara när vi skriver. Allstå är problemet att det känns som hon bara gillar mig när vi skriver. Jag skulle ju kunna fråga om jag fick komma hem till henne och se om hon är likadan där (alltså som om hon inte vill att andra ser som i skolan) men hon jag måste ta 3 bussar dit.

Jag skulle gärna vilja ha tips på om det är något jag kan göra i skolan då eller om jag bara oroar mig för mycket.

Tack i förväg för alla svar [smile]
//Anonym


   
Citera

Säg: vill du bli tillsammans med mig.


   
SvaraCitera

raggsockan3:

//Anonym

orly, emil [wink]


   
SvaraCitera

det betyder ingenting. jag personligen kan gå förbi människor jag är intresserade av(lol, jag blir aldrig intresserad) och det är endast för att kolla att killen i fråga uppmärksammar mig, vilket är en viktig del i allt.

så om du visar att du uppmärksammar henne genom att gå till henne är det ett plus.

du behöver givetvis inte stå där i en evighet men efter du häslat och känt hennes "vibb" kan du återgå eller flyga vidare, champ.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

orly, emil

erm... jag heter inte emil om de är det du menar, haha [smile]

mopsen:

det är endast för att kolla att killen i fråga uppmärksammar mig, vilket är en viktig del i allt.

Tack för svaret, känner mig lite bättre hihi [smile] Men jag undrar en sak, när du sa att det kan vara ett sätt att se om jag uppmärksammar henne, tror du det kan hänga ihop med att när vi skriver så är det alltid jag som börjar, har försökt att vänta och se om hon skriver hej först men det har aldrig hänt, men när jag skriver så svara hon direkt. Bara en tanke eftersom det skulle vara rätt så logiskt [smile]


   
SvaraCitera

raggsockan3:

tror du det kan hänga ihop med att när vi skriver så är det alltid jag som börjar, har försökt att vänta och se om hon skriver hej först men det har aldrig hänt, men när jag skriver så svara hon direkt. Bara en tanke eftersom det skulle vara rätt så logisk

garanterat. detta är ytterst vitalt för en brud som har genusrollen starkt sammanknytet med ryggraden.
det är inte bara en bekräftelse att du vill ha kontakt. men om det skulle vara hon känner hon sig som en klängig småbrud som vill desperat bli en gifts man älskarinna/nya fru. viktigt.


   
SvaraCitera

raggsockan3:

''Nä, jag är inte alls söt, du är'

[rolleyes] The game never change


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att vi blir tillsammans är ju högst möjligt och det leder mig då till en annan fråga, om någon orkar svara, hehe [smile]

Hur ska jag då fråga ''chans'' på henne?

Var? Vi träffas bara i skolan och hon bor lågnt ifrån mig som sagt. Det skulle bli lättare om hon bodde nära mig för då skulle jag kunna knacka på någon gång och allt skulle bli lättare (tycker jag). Hur ska jag säga det och vad egentligen ska man säga?

Som sagt har jag aldrig gjort detta förut så jag behöver förslag [smile]

Tack, igen [smile]


   
SvaraCitera

Fråga henne om hon vill bli ihop med dig


   
SvaraCitera