Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig med mattehelvetet!!!!


Ämnesstartare

Jag har ett stort jävla bajsproblem!!!
Har just börjat på natur och det är kalas för min klass är mysig och de flesta lärare är väldigt bra. Meeeeen. Matten går käpprätt åt helvete. Alltså fattar typ inget, eller mycket lite i alla fall och det går alldeles för fort. Känns inte som att nått har fastnat på dessa 4 veckor.
Har ni några tips på vad jag ska göra för att klara av matten?


   
Citera

Jag känner igen mig...

När jag börajde natur (för 2 år sedan, går trean nu) så hade jag också väldigt stora problem med matten. På första provet fick jag ig -.- Men nu har jag Mvg 🙂

Mitt tips till dig är att ta kontakt med läraren och förklara för henne din situation. Sedan tycker jag även du ska plugga matte 1-2 timmar per dag. Detta är jobbigt men väldigt nyttigt eftersom du lär dig förstå logiken. Detta kommer hjälpa! Sen kan du be din lärare efter hjälp eller att du hon förklarar det en extra gång för dig. Sedan tar du det med dig hem och pluggar tills det sitter...

Denna vägen gick jag, och det ledde mig till mvg 🙂[smile]


   
SvaraCitera

Vet inte hur matten är nu för tiden (på min tid hette det matte A, B osv).

Fråga dig först vad har du svårt för i matten?
Är det problemlösningen (kombinationer av formler, begrepp) eller är det matematiken (formler och räknandet).

När du vet vilket av dem som är problemet så får du träna på den delen.

Jag hade jättesvårt för matematikdelen men har tränat upp den nu och den funkar 🙂

Går föresten 4:e året på KTH.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alright! Tack så mycket för tipsen! Tror faktiskt att de kommer hjälpa så tack!


   
SvaraCitera

mattematik är djävulens påfund[no-no]


   
SvaraCitera

JohnnyBoyII:

Har ni några tips på vad jag ska göra för att klara av matten?

Läs i böckerna och räkna, räkna, räkna. Allt handlar om övning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paranormal_Cannabis:

mattematik är djävulens påfund

Det är det fan ):

xyz123:

Läs i böckerna och räkna, räkna, räkna. Allt handlar om övning.

Mjo, har knappt testat det, seriöst. Så jävla dålig... Gnäller för att jag inte fattar nått men har ju inte ens försökt. Baaah nu ska det bli ändring!


   
SvaraCitera

JohnnyBoyII:

Har ni några tips på vad jag ska göra för att klara av matten?

I början är matten helt retarded, det går alldeles för fort fram jämfört med grundskolan! Man vänjer sig vid snabbheten. Snacka inte bort lektionerna, utan lyssna på genomgångarna och räkna hela tiden så slipper du förhoppningsvis inte få så mycket matte med dig hem efter skolan. Se alltid till att vara ikapp.

Om matten trots allt inte fungerar så är mitt tips att byta linje, för matten finns i mycket på natur. Fysiken är ju bara matte och kemin är också rätt mycket matte.


   
SvaraCitera