Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig med uppsats om "vänner"


Ämnesstartare

För att förtydliga; jag kommer inte skriva om TV-serien vänner. Utan om faktiska, låt oss säga, kompisar. Om vänskap. Och om vänner i verkligheten kontra internet. Jag kommer även snudda vid ämnet mobbing, vilket jag skrivit lite om på Newsmill.

Men nu till er. Vad kan ni göra för mig? Jo, jag tänkte höra med er hur ni definerar vänskap, vad gör någon till ens vän och varför är vi i så stort behov av dem? Är det viktigt att vara social, ha många vänner och även pojk/flickvän?

Och, om ni har facebook, vore det snällt om ni kunde lägga till mig där. Flora Swahn heter jag.

xx


   
Citera

Skitstor och svår fråga.
Finns ju vän som i "friend or foe".
Sedan vänskap som är typ som bekanta.
Till sist som i "riktig vän".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Finns ju vän som i "friend or foe".

Vad menar du med det?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En riktig vänskap för mig, det är när två personer alltid ställer upp för varandra, oavsett situation. Två som accepterar varandra villkorslöst och som aldrig försöker dölja för varandra vilka de verkligen är.

För övrigt så vet jag att det är livsviktigt med sociala kontakter. Man mår psykiskt dåligt av att inte prata med andra. Men det är inte kvantitet som räknas, det är nog snarare tiden man spenderar med andra som räknas, eller hur bra vänner som man umgås med.


   
SvaraCitera

Silversvanen:

Vad menar du med det?

Foe = fiende. Dödar varandra.
Friend = vän. Inte dödar varandra utan kanske byter ett par ord och köpslår med varandra.
Fast det var ju mer förr i tiden och på TV...


   
SvaraCitera

Vänner är det värsta jag vet, förutom brudar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frek:

bra vänner

Vad definerar en bra vän då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

En bra vän är det som jag beskrev i stycket ovan. En riktig vänskap.


   
SvaraCitera