Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig, min kompis mobbas på sms vad ska jag göra??!


Nu blir jag ju frustrerad på riktigt när inga tvingas att förhålla sig till min regler.. Fy i helvete! 

 Ledsen Hjärta


   
SvaraCitera

Dramaqueen!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men oavsett om det är mobbning eller inte (delade åsikter) så mår min vän dåligt av detta och jag behöver hjälp med vad jag kan göra för att hjälpa och ta reda på vem som skrev detta. Så om ni har nåt att säga som kan hjälpa mig så får ni GÄRNA göra det! 🙂


   
SvaraCitera

lydiadaahl :

Men oavsett om det är mobbning eller inte (delade åsikter) så mår min vän dåligt av detta och jag behöver hjälp med vad jag kan göra för att hjälpa och ta reda på vem som skrev detta. Så om ni har nåt att säga som kan hjälpa mig så får ni GÄRNA göra det! 🙂

Vad jag såg fick du mer än ett tips här i tråden. Är dessa ej tillräckliga tycker du? Ledsen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Vad jag såg fick du mer än ett tips här i tråden. Är dessa ej tillräckliga tycker du? Ledsen

Jag vill gärna ha fler, typ hur jag kan få henne att må bättre och vad jag kan göra så att ”mobbaren“ slutar.


   
SvaraCitera

lydiadaahl :

Jag vill gärna ha fler, typ hur jag kan få henne att må bättre och vad jag kan göra så att ”mobbaren“ slutar.

Den här "mobbaren" mår nog väldigt dåligt själv, är besvärad över sitt egna utseende eller helt enkelt är mycket icke nöjd med vad livet har att erbjuda hen. 

I dessa fall tycker inte jag det tjänar till att ge igen så att säga, antingen så tycker jag att din kompis bör ignorera dessa meddelanden och om möjligt blockera denna användare.. 

Alternativt  behöver människan i fråga vänskap, en varm och kärleksfull kram kanske? 

Om jag var otydlig så syftade jag på att mobbaren var i behov av kramen, men givetvis din kompis också! Söt


   
SvaraCitera

S3ON:
Är ej beredd att hålla med universitetet riktigt.. Det som TS beskriver faller givetvis under kategorin "misshandel" och "kränkning" i min bok, men sedan i "övrig kränkning". Söt

Jag håller inte riktigt med. Ledsen Det ska vara relativt lätt att beskriva misshandel med mobbning, alla former utav kränkningar kan inte placeras i den kategorin.. 

hur är det misshandel?


   
SvaraCitera

isola:

hur är det misshandel?

Hur är det inte? Man talar inte enbart om fysisk misshandel. 


   
SvaraCitera