Forumet - Hjälp mig snälla

Hjälp mig snälla

1950 0 29
Hey. Har ett drogproblem. Behöver snabb hjälp. För har märkt att mina pengar går till droger istället för att kunna vara med tjejen och polare. Min tjej mår dåligt av det. Vill göra henne stolt, Men klarar inte det själv. Någon som har några bra tips hur man ska sluta. Är tacksam om ni inte skriver bara sluta. För det är inte så lätt som det verkar. HAr hållt på i 4 år nu. Men sen i sommras har det blevit mer och mer. Rökte cannavis innan bara 3 gånger i månaden eller nåt. Sen i sommras har det blivit nästan varje dag. Så snälla hjälp mig[cry][cry]

Spana också in:

Torftig:

men det kostar väl inget att umgås med din flickvän och dina vänner?

Jo, Om din partnet bor 11 mil ifrån dig. Kostar inte det pengar då att kunna åka tåg fram och tillbaka. Nu kommer säkert någon skriva. Träffa en som bor närmare. Så därför ger jag ett svar med en gång. Jag gillar distans-förhållande av den anledningen att det först och främst ger mig en bra anledning att åka ifrån älmhult. För det andra så bor man i samma stad så träffas man typ jämt. DEt klarar jag inte av. Vill liksom känna en saknad. Det gör jag inte när jag vet att jag kan åka till mig tjej på min moppe.

Thirteen:

ge dig fan på att du ska sluta bara, hitta viljan.

Det är det jag försöker. Men det funkar inte. Försöker liksom hitta några bra tips på hur andra har gjort. Skulle kanske ha bet bara dom som själva har haft ett missbruk. Hur dom gjorde. Men snart skickar jag mig själv på rehab
Skriv ihop en lista - vad tjänar du på av att sluta använda droger?

I vilka situationer kommer du ha svårt att stå emot droger? när brukar du bli sugen på droger? hur kan du undvika såna situationer/hantera situationerna ifall de uppkommer? när du har klarat av en svår situation - belöna dig själv. Det är bra jobbat.

Sist men inte minst, ta hjälp av vänner och flickvännen. De kommer vilja hjälpa dig att sluta, och det är svårt att hantera såna här situationer ensam. Dessutom så handlar det inte om att bli av med suget, utan att lära sig att hantera det.
hey där du,asså kolla de handlar varken om brudar elr avstånd eller mängden eller nåt av de,de vet du va? [wink] vill du ha hjälp o om du har ett probl. så e de enda fak o vända sig till missbruksenheten eller soc även om de låter som en jävla bitch...fast visst kan de kännas bättre o prata me andra men du väljer själv sen de vet du va..hoppas de fixar sig kram åt dig
Snooop:

Cannabis blir man ju inte fysiskt beroende av, allt sitter juba i ditt huvud

Kan vara ganska jobbigt bara det psykiska, man kanske inte blir handlingsförlamad men speciellt roligt är det inte.

Räkna med att du kommer ha majja på huvudet ett tag framöver och obsessa över hur skönt det vore att bara röka lite.

Men det du ska göra är annat än just det du brukade göra efter att du rökt en spliff, håll dig sysselsatt! Konstant! Träffa polare som du inte behövt röka med eller bara träffa nya människor.