Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig snälla


Ämnesstartare

Hey. Har ett drogproblem. Behöver snabb hjälp. För har märkt att mina pengar går till droger istället för att kunna vara med tjejen och polare. Min tjej mår dåligt av det. Vill göra henne stolt, Men klarar inte det själv. Någon som har några bra tips hur man ska sluta. Är tacksam om ni inte skriver bara sluta. För det är inte så lätt som det verkar. HAr hållt på i 4 år nu. Men sen i sommras har det blevit mer och mer. Rökte cannavis innan bara 3 gånger i månaden eller nåt. Sen i sommras har det blivit nästan varje dag. Så snälla hjälp mig[cry][cry]


   
Citera

I mina ögon är du fan inte vit. [no-no]


   
SvaraCitera

Geforce8800:

För har märkt att mina pengar går till droger istället för att kunna vara med tjejen och polare

Förstår att du vill sluta och att det blir dyrt, men det kostar väl inget att umgås med din flickvän och dina vänner?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ge dig fan på att du ska sluta bara, hitta viljan.


   
SvaraCitera

Knarka med henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

men det kostar väl inget att umgås med din flickvän och dina vänner?

Jo, Om din partnet bor 11 mil ifrån dig. Kostar inte det pengar då att kunna åka tåg fram och tillbaka. Nu kommer säkert någon skriva. Träffa en som bor närmare. Så därför ger jag ett svar med en gång. Jag gillar distans-förhållande av den anledningen att det först och främst ger mig en bra anledning att åka ifrån älmhult. För det andra så bor man i samma stad så träffas man typ jämt. DEt klarar jag inte av. Vill liksom känna en saknad. Det gör jag inte när jag vet att jag kan åka till mig tjej på min moppe.

Thirteen:

ge dig fan på att du ska sluta bara, hitta viljan.

Det är det jag försöker. Men det funkar inte. Försöker liksom hitta några bra tips på hur andra har gjort. Skulle kanske ha bet bara dom som själva har haft ett missbruk. Hur dom gjorde. Men snart skickar jag mig själv på rehab


   
SvaraCitera

Geforce8800:

Jo, Om din partnet bor 11 mil ifrån dig. Kostar inte det pengar då att kunna åka tåg fram och tillbaka.

Okej, tänkte inte så långt. Tycker att du skall ta det lite lugnt och inte försvara dig för saker som ingen ännu har påpekat hela tiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Torftig:

försvara dig för saker som ingen ännu har påpekat hela tiden.

Kan det beror på att det finns många oseriösa personer på denna sidan. Och jag vill liksom ha hjälp inte några idiotsvar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geforce8800:

många oseriösa personer på denna sidan.

Du menar det? [rolleyes]


   
SvaraCitera

Skriv ihop en lista - vad tjänar du på av att sluta använda droger?

I vilka situationer kommer du ha svårt att stå emot droger? när brukar du bli sugen på droger? hur kan du undvika såna situationer/hantera situationerna ifall de uppkommer? när du har klarat av en svår situation - belöna dig själv. Det är bra jobbat.

Sist men inte minst, ta hjälp av vänner och flickvännen. De kommer vilja hjälpa dig att sluta, och det är svårt att hantera såna här situationer ensam. Dessutom så handlar det inte om att bli av med suget, utan att lära sig att hantera det.


   
SvaraCitera


   
SvaraCitera

Ta ett ÄPPLE istället för hasch.

Nej men allvarligt så satte anarkandi huvudet på spiken.

Och se till att inte belöna dig med någon form av drog.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du skulle juh bli emo nyss lr? .__. Alltså inte mycket jag kan säga förutom att sluta. det gäller juh att ha viljan till att verkligen sluta! Ta något att knapra på. typ en choklad kaka 🙂 hihi. Släng allt knark du äger. ge ditt konto till någon som får hålla koll på det åt dig så du inte kan köpa något 🙂[y]


   
SvaraCitera

Få hjälp av någon.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Anarkandi

Det du säger låter verkligen bra. Har skrivit ner rätt mycket på vad jag tjänar på att inte använda droger. Några öker rätt mycket på min motivation. Så tack så mycket för dina tips.

Nästan alla andra svar man har fått är riktigt meningslösa.


   
SvaraCitera