Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig! snälla läs 🙂


Ämnesstartare

Ska bara skriva lite hur jag har det;

Jag valde en gymnasieskola som ligger 1 timme och en kvart bort, doh. Trodde jag skulle klara att åka dit och gå upp tidigt varje dag men det gör jag inte.
Dör lite innombords varje gång jag går på bussen [sad]
Så två veckor in på terminen bestämde jag mig för att byta till där jag bor ^^ Men det fanns inte platser kvar på den linjen jag har valt.

Iallafall så ska jag söka om igen nu i januari, februari och gå om ettan.
Men grejen är att jag tycker det är fett ovärt att åka till skolan varje dag när jag ska gå om, och jag mår apdåligt över det. Klassen är bra och så, men jag pallar inte! Därför har jag stannat hemma väldigt mycket, och åkt hem tidigare-> mycket frånvaro.
Än har dom inte varnat mig för något indraget studiebidrag, men det borde komma när som helst.
Och om dom drar in det finns det ingen anledning att gå kvar, då hoppar jag av..Tänkte kolla med SYV'en hur jag ska göra då, men någon som vet det och kan säga lite?! [smile]

Är det helt omöjligt att skaffa något skitjobb i typ ett halvår tills jag börjar skolan igen? Spelar ingen roll vart det är, tips? Måste faktist få in lite pengar.

hjälp mig [cute][love]


   
Citera
Papper

Vekling, jag bor också 1 h 15 minuter ifrån skolan.[no-no]


   
SvaraCitera

Bara soft att åka buss på morgonen, man hinner göra läxor eller så kan man sova. Har själv ca 1h bussresa var dag och ser inte det som något problem, man har ju ändå 5-6 timmar fritid var dag efter skolan. Är ju mer meningslöst att sitta hemma och dega 15 timmar om dan istället.

Sen kan du alltid hoppa av och börja praktisera men sen är studiebidraget och tiden man praktiserar inte särskilt bra, blir väl mindre än 5:- timman (orkar inte räkna). Men fortfarande bättre än inget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Papper:

Vekling, jag bor också 1 h 15 minuter ifrån skolan

Men jag vill ju inte [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Are you morbid:

Sen kan du alltid hoppa av och börja praktisera men sen är studiebidraget och tiden man praktiserar inte särskilt bra, blir väl mindre än 5:- timman (orkar inte räkna). Men fortfarande bättre än inget.

Huh? Man borde väl tjäna mer än 5 kr i timmen på något skitjobb? Eller det kanske du inte menade 😛


   
SvaraCitera
Papper

tame:

Men jag vill ju inte [cry]

Dagens ungdomar![no-no]


   
SvaraCitera

tame:

Huh? Man borde väl tjäna mer än 5 kr i timmen på något skitjobb? Eller det kanske du inte menade 😛

Nej jag menade att man får praktik genom skolan dvs man får bara studiebidraget och inte en lön. Om man då praktiserar mellan 8-15 får man ca 7.5:-/h ifall man får hela studiebidraget. dvs man slavjobbar nästan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Are you morbid:

dvs man slavjobbar nästan.

Jag vill inte slavjobba. Men om jag inte hittar något annat antar jag att det blir bra iallafall.

Ska iallafall försöka hitta ett hyffsat bra betalt jobb [crazy]


   
SvaraCitera

tame:

Är det helt omöjligt att skaffa något skitjobb i typ ett halvår tills jag börjar skolan igen? Spelar ingen roll vart det är, tips? Måste faktist få in lite pengar.

Om du hittar nåt är det väl helt okej tycker jag. Själv tog jag studenten i våras och ska plugga vidare nästa höst och jag har sökt hur många jobb som helst sen dess utan att få nåt, så svårt är det ju. Om inte omöjligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Arora:

sökt hur många jobb som helst sen dess utan att få nåt, så svårt är det ju. Om inte omöjligt.

Men har du sökt..skitjobb eller något bra? Okej det kanske lät dåligt men du fattar väl ^^


   
SvaraCitera

Papper:

Vekling, jag bor också 1 h 15 minuter ifrån skolan.

jag har 6 min buss att åka o jag e inte vek, jag e bara smart [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De blir inge jobb utan gymnasiekompentens!!!


   
SvaraCitera

tame:

Men har du sökt..skitjobb eller något bra? Okej det kanske lät dåligt men du fattar väl ^^

jag har sökt det mesta.


   
SvaraCitera
Papper

martin312:

jag har 6 min buss att åka o jag e inte vek, jag e bara smart [smile]

ÄHhh, nu vare så att min skola är den närmsta för mig!


   
SvaraCitera

Därför tar man IB.


   
SvaraCitera