Aviseringar
Rensa alla

hjälp mig snälla, min flickvän vill ta en paus, vad ska jag göra?


Ämnesstartare

hej, jag vet att det här låter patetiskt men jag har varit tillsammans med min flickvän i en vecka nu snart och hon ringde mig igår och sa att hon ville ta en pausGråter för hon visste inte riktigt om hon ville ha ett förhållande eller inte just nu, men hon sa att ifall hon ska ha ett förhållande med något nu så är det med mig för hon tycker om mig jätte mycket och tycker att jag är värsta drömkillen, hon sa som sagt att hon ville ta en paus och tänka så efter det ska hon bestämma sig om hon vill ha ett förhållande eller ej. Förvirrad

jag älskar verkligen den här tjejen och jag vill verkligen ha ett förhållande med henne men hur ska jag göra? Ska jag ligga lågt tills hon har bestämt sig eller ska jag göra något åt det? Jag är rädd för att det blir konstigt mellan oss även om hon vill ha ett förhållande efter de här pausen också, hur ska jag övertyga henne?Ledsen

hjälp mig snälla, skulle uppskatta snabba svar, tack <3


   
Citera

De är nog bara ett "snällt" sätt för henne att göra slut på. Mitt ex sa exakt samma sak.

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror du verkligen det? GråterLedsen


   
SvaraCitera

triload:
tror du verkligen det? GråterLedsen

Det brukar vara så.


   
SvaraCitera

Jag tror de. Men vem vet. Hon kanske bara vill ta en "paus". 

 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

finns det inget sätt jag kan få henne att ändra på sig?Ledsen


   
SvaraCitera

triload:
finns det inget sätt jag kan få henne att ändra på sig?Ledsen

Fråga henne vad hon menar med att ta en paus. Och varför hon vill de. Går inte de så vet jag inte. Du kan ju inte bestämma över en annan människa.


   
SvaraCitera

tänker mer typ, vill du verkligen vara med någon som inte vet om hn vill vara med dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag frågade exakt det igår och hon sa typ att hon helt enkelt inte visste om hon ville ha ett förhållande just nu men att det absolut inte hade nått med mig att göra, för hon hade nämligen just gått ur ett annat förhållande ganska nyligen.. Ledsen 


   
SvaraCitera

Jag känner spontant att hon bara behöver leva livet liksom... Omedvetet kanske, men hon är nog inte redo för ett förhållande på långa vägar. Man kan tycka om nån jättemycket ändå, t o m vara kär, men att det inte är där man ska vara i livet just nu.


   
SvaraCitera
reben

världen e full av brudar


   
SvaraCitera

Låter som hon ville fylla tomrummet efter förra förhållandet. Du fanns tillgänglig. Bryt kontakten och gå vidare


   
SvaraCitera

Det är bara att gå vidare med livet och acceptera att hon vill göra slut. Soz bro


   
SvaraCitera
time
 time

Förlåt om jag säger det här men som kvinna med erfarenhet av heteroförhållanden: jag skulle freaka ur fullständigt om jag varit tillsammans med någon i en vecka och killen påstod sig älska mig redan då. Hade nog också bett om en paus.

Men med det sagt är det inte nödvändigtvis så att hon gör slut, hon kanske bara vill vara ifred ett tag, och ja, då gör du absolut bäst i att ge henne utrymme (dvs ring/smsa inte konstant, tjata inte på henne om vad hon vill, låt henne höra av sig till dig innan du skriver till henne).


   
SvaraCitera

time:
Förlåt om jag säger det här men som kvinna med erfarenhet av heteroförhållanden: jag skulle freaka ur fullständigt om jag varit tillsammans med någon i en vecka och killen påstod sig älska mig redan då. Hade nog också bett om en paus.

Men med det sagt är det inte nödvändigtvis så att hon gör slut, hon kanske bara vill vara ifred ett tag, och ja, då gör du absolut bäst i att ge henne utrymme (dvs ring/smsa inte konstant, tjata inte på henne om vad hon vill, låt henne höra av sig till dig innan du skriver till henne).


   
SvaraCitera