Aviseringar
Rensa alla

Hjälp mig um!


Ämnesstartare

Jag har goda chanser att få en studentlägenhet i kista, ett förstahandskontrakt på ärvingevägen.

Just nu bor jag i ej korridor. ända sedan jag flyttade till stockholm för fyra år sedan har jag velat ha något eget. Jag är trött som fan på att bo med andra människor, och inte blev saken bättre nu efter att vi fått vägglöss i korridoren efter att något retard köpte en begagnad säng som fick stå ute i korridoren i veckor (jag har tack och lov inga än dock, men sssb verkar inte vilja göra något åt problemet, så det är nog bara en tidsfråga)

Kruxet är dock:

lägenheten kostar ca 600 mer i månaden och jag tror inte att elen eller bredbandet är inräknat i det.

istället för typ 15 min tar det ca 50 min till skola, till träningen tar det ca 50 min ist för 30.

Dessutom kommer jag tvibgas betala dubbel hyra i minst 1 månad (kommer dock få ekonomisk hjälp av mina föräldrar om det inte fungerar).

dessutom tror jag inte jag kommer ha ugn i mitt nya rum. dock kan jag ju alltid köpa en liten.

så, vad fan ska jag göra? och varför?


   
Citera
Ämnesstartare

så glömde jag min knapp, fuck life

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

det blir -1 på kista

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

MOTIVERA PLZ

OBS KOMMER EJ FÖRLORA KÖDAGAR PÅ ATT FLYTTA


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

bo kvar och vänta på bättre (Du röstade på detta alternativ)

1 fördel, 2 nackdelar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

1 fördel, 2 nackdelar

2 väldigt stora nackdelar med att bo kvar:

1. människor
2. vägglöss


   
SvaraCitera

Kista is the shit!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

2 väldigt stora nackdelar med att bo kvar:

1. människor
2. vägglöss

känns det som att de väger tyngre än brist på pengar och tid då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

känns det som att de väger tyngre än brist på pengar och tid då?

jag vet inte... det känns väldigt jämt. om ssb inte tänker göra något åt vägglössen, vilket de verkar göra när folk pratat med dem, så är det helt klart värt att flytta härifrån


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

bo kvar och vänta på bättre (Du röstade på detta alternativ)

Blivande_japan:

OBS KOMMER EJ FÖRLORA KÖDAGAR PÅ ATT FLYTTA

Jaha. Då var det klurigare.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag vet inte... det känns väldigt jämt. om ssb inte tänker göra något åt vägglössen, vilket de verkar göra när folk pratat med dem, så är det helt klart värt att flytta härifrån

har du möjligheten att vänta och se då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

har du möjligheten att vänta och se då?

jag har ca 5 dagar på mig...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

?

menade btw att ssb inte verkar vilja göra något mot vägglössen


   
SvaraCitera

Flytta.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

jag har ca 5 dagar på mig...

om jag inte har fel för mig så har du nämnt att du redan är skyldig dina föräldrar pengar? det skulle nog väga tillräckligt tungt för mig som anledning till att stanna på billigast ställe åtminstone. särskilt då om det bara är längre bort från allting.

lycka till med beslut!


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

menade btw att ssb inte verkar vilja göra något mot vägglössen

ah, segt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sarkasm:

om jag inte har fel för mig så har du nämnt att du redan är skyldig dina föräldrar pengar? det skulle nog väga tillräckligt tungt för mig som anledning till att stanna på billigast ställe åtminstone. särskilt då om det bara är längre bort från allting.

jo, men inte som att de kräver tillbaks dem, jag betalar tillbaks när jag kan. de har inga problem alls ekonomiskt och märker inte någon skillnad om jag lånar pengar (eller ja, min fader gör inte i varje fall, och det är honom jag kommer låna av troligtvis), så på det sättet är det lugnt. Visst, det är drygare att betala tillbaks, men det kanske ärvärt det. det är dte som grämer mig


   
SvaraCitera