Aviseringar
Rensa alla

Hjälp min kanin att överleva


Dog den? [badgrin]


   
SvaraCitera

så söt att man bara har lust att stampa på den [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Run Riot:

Dog den?

nuppe :DDD

Imoon:

+ skum utfodring.

haha hur 'ska' man ha då?

HelylleHerman:

så söt att man bara har lust att stampa på den

aaaaahhhha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

haha hur 'ska' man ha då?

m3lis:

grönsaker kl 12.00
Knäckebreöd kl 16.00

Kaniner är GRÄSätare, gissa själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför gör du inte som underlig och bara fyller en skål med mat den kan äta ur när den vill? Om du köper torrfoder för gnagare så kommer det inte bli gammalt i skålen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

Knäckebreöd kl 16.00

m3lis:

Hökaka kl 23.00

Varför i hela friden ger du den knäckebröd och vad är en hökaka? [tard]

Mina kaniner äter:
-FRI TILLGÅNG TILL HÖ OCH VATTEN (det är det ABSOLUT viktigaste, ett MÅSTE.) Det ska vara sådant "stråigt", tjockt hö, ej hårdpressade kuber.
-1/2 dl pellets av hög kvalitet, mer när de växer och mindre om de blir feta. (egentligen heeelt onödigt om man inte har en kanin som har svårt att hålla hullet)
-Lite olika sorters grönsaker.

Det är nog allt, ibland någon kaningodis eller så.

Underlig:

min systers kanin har en skål med mat helatiden som den kan äta ur om den vill det

Låter inte speciellt hälsosamt. [n]

framtidstron:

varför gör du inte som underlig och bara fyller en skål med mat den kan äta ur när den vill? Om du köper torrfoder för gnagare så kommer det inte bli gammalt i skålen.

MEN KANINER ÄR JU FÖRFAN INTE GNAGARE. Antar att du syftar på sk. "gnagarblandningar" det är ungefär som att ge ett barn smågodis och chips varje dag till mat... Inte så hälsosamt med andra ord, kaninpellets (alltså endast pellets, inga frön, inga torkade sockrade grönsaker) från granngården (inte för slaktkaniner) är det enda vettiga man kan ge. Egentligen är det helt onödigt om man har ett bra hö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

FRI TILLGÅNG TILL HÖ OCH VATTEN

det har hon alltid!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

m3lis:

det har hon alltid!

Det är ju bra. [y]


   
SvaraCitera