Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MIN KATT


tla
 tla
Ämnesstartare

Hej kompisar!

Kan missar hicka?! Eller ska jag ringa doktorn?! Behöver jag gråta?! Erfarenhet någon?! 

NEJ GOOGLE SUGER JÄVLIGT OTYDLIGA SVAR JAG VILL HÖRA FRÅN EN CRAZY CAT-LADY LIKE ME


   
Citera
frukt

RING ISOLA

fast ja de kan hicka


   
SvaraCitera
time
 time

Ja, katter kan hicka precis som människor. Det är vanligare bland kattungar. Ibland kan det dock tyda på en sjukdom. Svara gärna på följande frågor: 

Hur gammal är katten? Upplever du att hon/han är stressad eller orolig när hickningarna kommer? Har du dammigt hemma, eller har katten kommit i kontakt med ett ovanligt gräs? 


   
SvaraCitera
tla
 tla
Ämnesstartare

Hur gammal är katten? 
Hon är ca. 8 månader gammal. Har inte märkt av detta tidigare

Upplever du att hon/han är stressad eller orolig när hickningarna kommer?
Första gången det händer. Hon ligger och vilar på soffan bredvid mig 

Har du dammigt hemma, eller har katten kommit i kontakt med ett ovanligt gräs?
Allt är väl relativt. Normaldammigt? 

Det som oroar mig är att hon blev sjuk för snart två veckor sedan. Hon blev väldigt dålig i magen och kräktes konstant. Hon hade också lite feber. Har behandlat med antibiotika och bytt till Hill's ID-foder. Borde jag ringa igen? Akut-tid eller kan jag vänta i så fall?


   
SvaraCitera

slå den på bröstet. dt gör jag på mig sj när jag har hicka och dt funkar


   
SvaraCitera
tla
 tla
Ämnesstartare

frukt: RING ISOLA

HAR INTE ISOLAS NUMMER TYVÄRR KOMPIS


   
SvaraCitera
tla
 tla
Ämnesstartare

time: atte

Hur gammal är katten?
Hon är ca. 8 månader gammal. Har inte märkt av detta tidigare

Upplever du att hon/han är stressad eller orolig när hickningarna kommer?
Första gången det händer. Hon ligger och vilar på soffan bredvid mig

Har du dammigt hemma, eller har katten kommit i kontakt med ett ovanligt gräs?
Allt är väl relativt. Normaldammigt?

Det som oroar mig är att hon blev sjuk för snart två veckor sedan. Hon blev väldigt dålig i magen och kräktes konstant. Hon hade också lite feber. Har behandlat med antibiotika och bytt till Hill's ID-foder. Borde jag ringa igen? Akut-tid eller kan jag vänta i så fall?


   
SvaraCitera
time
 time

tla:

Hur gammal är katten?
Hon är ca. 8 månader gammal. Har inte märkt av detta tidigare

Upplever du att hon/han är stressad eller orolig när hickningarna kommer?
Första gången det händer. Hon ligger och vilar på soffan bredvid mig

Har du dammigt hemma, eller har katten kommit i kontakt med ett ovanligt gräs?
Allt är väl relativt. Normaldammigt?

Det som oroar mig är att hon blev sjuk för snart två veckor sedan. Hon blev väldigt dålig i magen och kräktes konstant. Hon hade också lite feber. Har behandlat med antibiotika och bytt till Hill's ID-foder. Borde jag ringa igen? Akut-tid eller kan jag vänta i så fall?

Ja, om detta uppkommit efter att hon varit sjuk är det lika bra att ringa veterinären och fråga!! Alltid bäst att vara på den säkra sidan. De kommer kunna säga om det är akut eller om du kan få en tid lite senare i veckan. Ring 🙂 


   
SvaraCitera
tla
 tla
Ämnesstartare

time: llti

tänkte på det där med gräs. Mina kissar är bara inne och de har tillgång till kattgräs. Hon brukar ibland kräkas upp gräset direkt (enbart gräs) och jag har trott att det berott på att hon hetsat i sig det. Min andra kisse kräks aldrig. Kan det vara så att hon helt enkelt inte tål gräs? Har aldrig hört talas om en gräsallergisk kisse förut Ledsen


   
SvaraCitera
time
 time

tla:

tänkte på det där med gräs. Mina kissar är bara inne och de har tillgång till kattgräs. Hon brukar ibland kräkas upp gräset direkt (enbart gräs) och jag har trott att det berott på att hon hetsat i sig det. Min andra kisse kräks aldrig. Kan det vara så att hon helt enkelt inte tål gräs? Har aldrig hört talas om en gräsallergisk kisse förut Ledsen

Jodå, katter kan bli allergiska precis som människor! Du kan ju prova gömma gräset från henne ett tag och se om det blir bättre. Katter kräks ofta upp gräs, det är inte direkt onormalt, men de kan ändå få allergiska reaktioner som yttrar sig på andra sätt. 


   
SvaraCitera
tla
 tla
Ämnesstartare

time: Jodå, katter kan bli allergiska precis som människor! Du kan ju prova gömma gräset från henne ett tag och se om det blir bättre. Katter kräks ofta upp gräs, det är inte direkt onormalt, men de kan ändå få allergiska reaktioner som yttrar sig på andra sätt.

Får testa detta. Räcker det med kost-tillskott till andra kissen tro? Han har otroligt mycket päls så något måste han få


   
SvaraCitera
time
 time

tla:

Får testa detta. Räcker det med kost-tillskott till andra kissen tro? Han har otroligt mycket päls så något måste han få

Det tror jag är bäst om en veterinär som haft kontakt med dina katter svarar på! Det är ju svårt att veta med individuella katter. Ofta brukar kosttillskott räcka bra om katten får tillräckligt med motion och pälsvård annars.


   
SvaraCitera
tla
 tla
Ämnesstartare

time: Det tror jag är bäst om en veterinär som haft kontakt med dina katter svarar på!

Oki, thanks for the hjälp cat-sistah! Ska slå en pling till veterinären imorgonbitti så får vi se vad han säger Glad


   
SvaraCitera