Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP MIN KREATIVITET


Ämnesstartare

hej um
jag skall göra ett projektarbete där jag utreder hemlöshet

jag har varit i kontakt med hemlösa och hört deras historier. nu är tanken att jag ska redovisa detta
tanken var en akademisk(i brist på kunskap om annat ord) uppsats. men nu känner jag inte att det är speciellt tilltalande.

sätta in de hemlösa jag mött i ett samhällsperspektiv. problamtiken

svårt att förklara.

men hur ska jag kunna väva in dessa, redovisa, på ett sätt som ej är genom uppsats?

JAG VILL RITA, KLIPPA OCH KLISTRA MEN MÅSTE KUNNA VARA GENOM RESPEKTABEL REDOVISNING

ideér? ingen bok.
begränsad tid


   
Citera
Ämnesstartare

Har du tagit bilder eller filmat dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Har du tagit bilder eller filmat dem?

nej, usch vad förnedrande

man skulle lätt kunna rita dem


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör ett brädspel?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

nej, usch vad förnedrande

man skulle lätt kunna rita dem

Mm tänkte det.

Ja om du är bra på att rita. Så skriva ngt bra citat av dem under deras bild. Något fängslande.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

gör ett brädspel?

[bigsmile]


   
SvaraCitera

Tog faktiskt en bild på hemlösa när jag var nere i Stockholm. Inte varje dag man ser sådant [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Ja om du är bra på att rita. Så skriva ngt bra citat av dem under deras bild. Något fängslande.

jo, men det kan ej utgöra ett arbete

Pette94:

Tog faktiskt en bild på hemlösa när jag var nere i Stockholm. Inte varje dag man ser sådant

relevant för tråden? n00b.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pette94:

Tog faktiskt en bild på hemlösa när jag var nere i Stockholm. Inte varje dag man ser sådant [rolleyes]

[shake]

mopsen:

o, men det kan ej utgöra ett arbete

Nä men en del av det, det kan ju vara det kreativa. Sen måste du ju skriva en text också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Nä men en del av det, det kan ju vara det kreativa. Sen måste du ju skriva en text också.

ska det presenteras i en uppsats då eller? som jag ej vill

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pette94:

Inte varje dag man ser sådant

nånsin sett en hemlös kines? [crazy]

ont; gör nåt eget ist för tråkig formalia, du är ju mopsen - det kommer bli jettebra! [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tickstart:

ont; gör nåt eget ist för tråkig formalia, du är ju mopsen - det kommer bli jettebra!

jag försöker

jag vill ha hjälp

för en gångs skull vill jag ha hjälp

vill ha hjälp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vad alla hemlösa har gemensamt är att dom alla är pundare och alkolister, sen så har dom aldrig jobbat i sina liv heller,
det kan du skriva om alla hemlösa, undantag är unga hemlösa...


   
SvaraCitera
höna

prata visa och spela in! sen spelar du upp d! [smile][smile] som en film!


   
SvaraCitera

mopsen:

jag vill ha hjälp

mopsen:

för en gångs skull vill jag ha hjälp

mopsen:

vill ha hjälp

Vill du ha hjälp? [blush]

Ont: svårt att kunna göra ett sådant arbete som man inte strukturerar upp som en uppsats. Egentligen skulle det nog vara bra att prata lite allmänt om vad hemlöshet är för något och historiken bakom den, t.ex har det alltid funnits hemlösa? Sedan kan du redovisa resultaten och hur man skulle kunna lösa det, antingen rent praktiskt eller kanske bara något som att man borde "hjälpa varandra mer"


   
SvaraCitera