Aviseringar
Rensa alla

hjälp: Mina problem har ingen lösning 🙁


Ämnesstartare

Mina föräldrar har satt mig i en fruktansvärd situation UTAN lösning förstår du.
Dem har lärt mig att bete mig falskt inför världen och satt mig i en mental fälla som jag inte kan fly undan hjälp mig gud!
Detta är vad de sagt till mig.
"Du MÅSTE älska oss frivilligt"
"Vi har fött dig, vi har matat dig du står i en djup skuld till oss"

Ser du problemet med det?
Hur ska jag kunna älska någon på kommando?

Så, när dom frågar mig "gumman älskar du mig"
Så svarar jag Ja, och vi grips genast av realisationen att detta svaret inte är uppriktigt!
Om jag istället säger, "Jag försöker väldigt mycket men ni gör det omöjligt för mig"
Så har jag krossat deras hjärtan och INTE VISAT KÄRLEK.

Självklart så vill dom ha villkor lös kärlek, men fällan är den att dom TVINGAR mig in i ett stadie där jag villkorlöst älskar dom.
Jag är ett barn, jag behöver deras acceptens för att kunna ÖVERLEVA, jag kan inte lämna dom eller försöka förinta deras beteende!

Du förstår, det är som att försöka lära mig någonting som dom själva inte lever efter, det är som någon slags manipulativ fälla där dem TVINGAR mig (Med känslomässig utpressning, skuldkänslor) att upprätthålla en relation med dom som måste komma ifrån båda håll, och när den inte upprätthålls så har jag brutit emot deras KOMMANDO och därför är det jag som förtjänar att bli behandlad av psykologins kalla hand!

Den stora tvisten i det här är även att mitt rop på hjälp till dig kommer att yttra sig i ditt försök att använda psykologi på mig, det kliar redan i dina fingrar i svar om hur jag ska lösa mitt liv.
Men, du förstår, din terapi motiverar/hjälper inte min situation in i det minsta.

Det finns ingen "metod" att lösa mina problem för jag är i en fälla!
Mitt problem HAR ingen lösning.


   
Citera
Ämnesstartare

Det går inte att tvinga någon att älska en. Dina föräldrar agerar väldigt fult här. Du har sedan inte bett om att bli född så du står inte i någon tacksamhetsskuld till dem för att de tagit hand om dig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du får väll ta och prata om dina känslor med dom så de förstår hur du känner dig när de gör såhär


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kanske bara är jag, men brukar föräldrar fråga "älskar du mig?"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MasterL:
Det kanske bara är jag, men brukar föräldrar fråga "älskar du mig?"

Nej, det är ju det som är TS:s problem...


   
SvaraCitera