Aviseringar
Rensa alla

hjälp mot slitet hår


Ämnesstartare

Hej. Jag har insett den senaste tiden att mitt hår är riktigt slitet. Jag plattar håret varje morgon och använder hårspray + att jag har färgat håret 3 gånger. Det låter som en massförstörelse jag vet men jag använder sånt här repair schampo och balsam. Jag har inte plattat eller använt hårspray på 1 vecka nu och försökt att vårda håret men jag ser knappt något resultat.
Det är ju topparna som är slitna, Måste jag klippa topparna eller finns det något annat jag kan göra?


   
Citera

du måste klippa bort det slitna annars "höjer det sig" och då blir håret högre upp också slitet. hår som redan är slitet kan inte repareras (kan endast bli värre), så det enda du kan göra är att klippa![n][tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

endagitaget:

så det enda du kan göra är att klippa!

Hmm ok ok! Jaja det kanske är dags att klippa någon cm eller 2 nu. Topparna vill ju bli lite krulliga också


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen så tror jag att mina toppar började bli slita redan när ajg ahde lite kort hår för att jag använde plattång då utan att använda värmeskyddande schampo och balsam.


   
SvaraCitera

du ska ha värmeskyddande spray i håret innan du plattar, och hårspray torkar ut håret, så du måste ha en hårinpackning en gång i veckan som återfuktar håret.


   
SvaraCitera

likesoursugar:

Jag plattar håret varje morgon och använder hårspray

Sluta platta varje morgon. Platta typ 2 ggr i veckan max om du måste platta. Och använd värmeskydd!

likesoursugar:

repair schampo och balsam

Bra. Använd inpackningar också. Elvital har bra faktiskt och är hyfsat billiga också. Jag brukar ha den rosa.

likesoursugar:

1 vecka nu och försökt att vårda håret men jag ser knappt något resultat.

Tar nog längre tid än 1 vecka [crazy]

likesoursugar:

Det är ju topparna som är slitna, Måste jag klippa topparna

Om du vill få bort det slitna, ja. Slitna toppar reparerar inte sig själva, de måste klippas. Däremot om hela håret känns lite dött och livlöst så gör det väldigt mycket om man slutar platta det så mycket. Eller iallafall använder värmeskydd.


   
SvaraCitera

Fan jag plattar håret varje dag och använder rätt mycket spray. Kör ingen inpackning och ändå så håller sig håret tiptop... [love]

Men klipp det.


   
SvaraCitera

likesoursugar:

ser knappt något resultat.

likesoursugar:

1 vecka

...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Gunvald:

Bra. Använd inpackningar också. Elvital har bra faktiskt och är hyfsat billiga också. Jag brukar ha den rosa.

Ok låter underbart och ja håret kan kännas lite torrt ibland när man har använd hårspray som en galning. Det där med hårinpacking låter lockande!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sen de här värmeskydden, ska man ha sån spray eller sånt gel?
Sen så har jag läst lite överallt att dessa produkter även ska göra håret rakare av sig själv utan att platta?
Är det sant? 😛


   
SvaraCitera

likesoursugar:

Sen de här värmeskydden, ska man ha sån spray eller sånt gel?
Sen så har jag läst lite överallt att dessa produkter även ska göra håret rakare av sig själv utan att platta?
Är det sant? 😛

Jag har testat gel/kräm och jag har testat spray och jag tycker att sån kräm är helt klart bäst. Jag har testat billiga och jag har testat dyra, alla är ungefär samma. Den jag använder nu köper jag på typ h&m och sånna affärer. "Loreal, Studio, hot straight" rosa flaska.
Tror nog inte att det gör det rakare utan plattning, men vissa värmeskydd gör ju att håret håller sig rakt längre och bättre när du har plattat det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok ok! Jo jag kan tänka att klippa mina toppar 1 cm och det ska nog räcka för att bli av med det slitna.kanske 2 cm. Jag har inte jättelångt hår men jag är ute efter att ha långt så... Finns det inte något man kan köpa i en hälsoaffär för att håret ska växa snabbare?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hmm jag klippte bara en halv cm själv och det ser och känns redan bättre! ville bara säga det 😛 så det var inte ultraslitet.


   
SvaraCitera
Jeay_L

jag klippte minst 3 dm av mitt hår för några veckor sen! Så nu är det inte det minsta slitet![love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

jag klippte minst 3 dm av mitt hår för några veckor sen! Så nu är det inte det minsta slitet![love]

bara för att du är cowl och har aslångt hår[sad]

jag skulle också behöva klippa 3 dm men vill helst inte ha örsnibbslångt hår så... jag är avundsjuk på dig istället [party]


   
SvaraCitera