Aviseringar
Rensa alla

Hjälp muslim?


AmirAA
Ämnesstartare

Hej jag har ett stort problem men ska försöka att sammanfatta de kort..
Det är så att jag är muslim och mina föräldrar är muslimer därför är det strikt förbjudet att ha killkompisar och förhållande. Men jag och en kille har en sjukt stark kärlek och vi har varit tillsammans nästan 1 år.. till en början visste mina föräldrar inget utan vi höll de hemligt. Men dem fick tillslut veta allt, då tvingade dem oss att göra slut och vi får absolut inte ha kontakt på något sätt igen
Jag har försökt att prata med dem många gånger om de och säga att vår kärlek är äkta, den kommer hålla och vi båda ser en framtid där vi är tillsammans.
Men mina föräldrar tycker ändå vi är för unga, vi fyller snart 16 och min pojkvän är också muslim, det vet mina föräldrar 
Hade verkligen uppskattat om någon hade tips vad jag kan göra för det är verkligen jobbigt för oss..


   
Citera

Låt dom vänja sig helt enkelt. Ni är tillsammans och så är det.


   
SvaraCitera
AmirAA
Ämnesstartare

Ja jag har försökt tänka så länge men det verkar inte hjälpa 
De har varit så 1 år nu, och dem tror att vi bara är kompisar i skolan..


   
SvaraCitera

Dina föräldrar bestämmer över dig tills du är 18 år. Finns inget du kan göra åt saken om de väl har bestämt sig.


   
SvaraCitera

Vad gör de om du inte gör som de säger? 


   
SvaraCitera
AmirAA
Ämnesstartare

Ja jag är fullt medveten om att de betämmer tills jag fyllt 18 och det stör mig sjukt mycket.. Dem bestämmer allt i mitt liv och förbjuder mig att bli älskad? :/
Om jag inte gör som de säger hade jag nog fått utegånsförbud inte fått ha min mobil eller data, de hade säkert också pratat med killen.. 
Sen finns de ingen chans att jag hade klarat träffa han i smyg, för de ringer mig hela tiden och hämtar och lämnar mig om jag ska till kompisar 


   
SvaraCitera

Du kan alltså antingen vänta tills du flyttar, försöka resonera med dem eller bara skita i vad de säger.

att vänta är ju astråkigt, jag skulle nog försöka få reda på hur jag kunnat övertyga dem och om det inte går är det väl bara att känna efter om relationen är värd konsekvenserna. Och det kan den ju mycket väl vara. Ibland är det nyttigt att revoltera mot sina föräldrar.


   
SvaraCitera
AmirAA
Ämnesstartare

jag tycker absolut det är värt konsekvenserna för han är den perfekta killen för mig och jag känner  att vårt förhållande kommer hålla väldigt länge 
Vet bara inte vad mer jag kan säga till mina föräldrar eller göra för att de ska tänla om


   
SvaraCitera

Verkar som dina föräldrar är väldigt strikta som många muslimska föräldrar tyvärr är. Jag tror att du helt enkelt måste forsätta dölja det för dem ifall du inte vill drabbas negativt. Eftersom föräldrarna hittils inte haft förståelse för att man vill ha killkompisar och pojkvänner lär de troligtvis inte ha det i framtiden heller. Skulle du säga det till dem kanske det resulterar i att du får utegångsförbud, bli av med mobilen vilket kan göra att du inte alls kan träffa honom.

Säg inget. Bli bättre på att hålla det hemligt.


   
SvaraCitera

AmirAA:
Hej jag har ett stort problem men ska försöka att sammanfatta de kort..
Det är så att jag är muslim och mina föräldrar är muslimer därför är det strikt förbjudet att ha killkompisar och förhållande. Men jag och en kille har en sjukt stark kärlek och vi har varit tillsammans nästan 1 år.. till en början visste mina föräldrar inget utan vi höll de hemligt. Men dem fick tillslut veta allt, då tvingade dem oss att göra slut och vi får absolut inte ha kontakt på något sätt igen
Jag har försökt att prata med dem många gånger om de och säga att vår kärlek är äkta, den kommer hålla och vi båda ser en framtid där vi är tillsammans.
Men mina föräldrar tycker ändå vi är för unga, vi fyller snart 16 och min pojkvän är också muslim, det vet mina föräldrar 
Hade verkligen uppskattat om någon hade tips vad jag kan göra för det är verkligen jobbigt för oss..

Varför är det förbjudet att ha killkompisar? Har alltid undrat. 


   
SvaraCitera
AmirAA
Ämnesstartare

MangaLove<3:

Varför är det förbjudet att ha killkompisar? Har alltid undrat. 

Ja jag som själv är muslim har aldrig riktigt förstått de heller.. Men det är för att enligt islam finns det inte något som heter "bara vänner", djävulen kommer alltid i mellan och får en att begå synder.
Mina föräldrar säger att jag får ha killkompisar i skolan där alla ser men absolut inte utanför..


   
SvaraCitera

AmirAA: djävulen kommer alltid i mellan och får en att begå synder.

men kan inte jesus fäkta bort djävulen med ett svärd??+ så han inte kmr åt er =) alltså om ni umgås med en sexig kille o blir kåta så kanske ni äter en banan ist för o knulla o då är det jesus som är bananen, som fäktat bort era begär genom att få tankarna på annat..... bara en tanke 

134.jpg


   
SvaraCitera
grisen

Fråga hur gamla de eller din mamma var när de träffades och få de att tänka på de känslor de hade som unga (ifall de inte blev tvungna att gifta sig) 
Säg att du blir ateist eller något om religionen inte tillåter än att älska
så blir de kanske lite rädda
Eller bara var med honom hemligt tills du fyller 18 och flytta hemifrån så fort som möjligt!


   
SvaraCitera
AmirAA
Ämnesstartare

grisen:
Fråga hur gamla de eller din mamma var när de träffades och få de att tänka på de känslor de hade som unga (ifall de inte blev tvungna att gifta sig) 
Säg att du blir ateist eller något om religionen inte tillåter än att älska
så blir de kanske lite rädda
Eller bara var med honom hemligt tills du fyller 18 och flytta hemifrån så fort som möjligt!

Min mamma är svensk men inte min pappa, när de gifte sig konverterade hon till islam och min pappa har varit gift innan och har andra barn.. därför va de inte varandras första kärlek :/ och tror heller inte de va tvingade 
Men tack för tipset ska testa de!


   
SvaraCitera

Om du ska prata med dina föräldrar kanske det är bäst att prata med den som är minst bokstavstroende först istället för båda samtidigt. 


   
SvaraCitera