Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP! Navelpiercing beter sig konstigt...


Ämnesstartare

Piercade naveln för 7 månader sedan, och för 2 månader sen började den krångla/blev infekterad (kan bero på att jag gick på antibiotika då, pga svår halssjukdom).

Började då tvätta med saltlösning 3 ggr om dagen och har nu trappat ner till 1 gång, plus att jag fått en ny piercingtvål eftersom att min läckte och tog slut i princip samtidigt som den blev infekterad. Använder alltså piercingtvål när jag duschar plus saltlösning varje kväll.

Har som en liten hudkant vid nedre hålet, och en torr, röd svullnad runt hela övre hålet. Dessa problem går upp och ner hela tiden. Har varit sjukt noga med rengöring ända från början.

Dessutom syns staven litegrann nu, vilket den inte gjorde alls i början. Men det är ändå rätt mycket hud emellan fortfarande. Jag har inte bytt smycke sedan jag piercade mig.
Ska jag fortsätta kämpa, någon som har erfarenhet av en lång tid av krångel?
Hjälp?


   
Citera

Värt så mycket besvär för en piercing som inte ens är snygg?


   
SvaraCitera

Att staven syns kan vara för att svullnaden gått ner, eller för att den är på väg att stötas ut.

Den där röda svullnaden är antagligen sån där ärrbildning som vissa kan få vid piercinghål, blir en liten prick ärr vid hålet typ.

Svårt med läkning på en navelpiercing.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Buddah:

Värt så mycket besvär för en piercing som inte ens är snygg?

Tack för hjälpen, jag ska genast Ctrl-Z min piercing.

Eller inte.
Seriös hjälp, någon?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

Att staven syns kan vara för att svullnaden gått ner, eller för att den är på väg att stötas ut.

Känns faktiskt mer som att det är svullnaden som gått ner, eftersom att det inte är så speciellt mycket och har hållit sig så rätt länge. Men jag vill vara på säkra sidan.

Kablash__:

Den där röda svullnaden är antagligen sån där ärrbildning som vissa kan få vid piercinghål, blir en liten prick ärr vid hålet typ.

Ja, jag undrade om det kunde vara det. Det började som en liten bula bredvid hålet som blev större och flyttade sig och är nu runt själva hålet som sagt. Min kompis hade något liknande som krånglade i nästan ett år men nu är den helt bra åt henne, utan ärr.

Ibland är det drygt att alla är så individuella, när det gäller sånt här.


   
SvaraCitera

syntaxterror:

Känns faktiskt mer som att det är svullnaden som gått ner, eftersom att det inte är så speciellt mycket och har hållit sig så rätt länge. Men jag vill vara på säkra sidan.

då chansar iaf jag på svullnad, man brukar märka när den börjar vandra då det lämnar ärr där den va från början.

syntaxterror:

Ja, jag undrade om det kunde vara det. Det började som en liten bula bredvid hålet som blev större och flyttade sig och är nu runt själva hålet som sagt. Min kompis hade något liknande som krånglade i nästan ett år men nu är den helt bra åt henne, utan ärr.

Mm, det låter som en sån, har haft sånna där små ärrvävnader vid några av mina piercinghål, vissa har försvunnit andra inte, och ja de är trist, om alla hade varit likadana hade man vetat exakt hur man skulle göra ;<


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kablash__:

när den börjar vandra då det lämnar ärr där den va från början.

Ja, jag har inget synligt ärr i alla fall, förutom att det ser rätt konstigt ut både uppe och nere, men det är ingen grop eller liknande bakom den övre kulan. Och ibland syns staven mer än annars, tillexempel när jag precis har duschat. Annars syns den nästan inte alls.

Ja, tänk om det ändå fanns ett sätt som funkade för alla..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu gör den ont nästan hela tiden, igår kväll när jag kollade på den hade den i princip vridit sig åt höger av någon konstig anledning. Och nu syns ännu mer av staven. Måste jag ta ut den?
Usch, vill verkligen inte....


   
SvaraCitera

Förstår inte riktigt hur du tänkt med att frivilligt ha gärn i huden. Du ser ju förbannat läcker ut ändå.. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, tack, eller nåt 🙂
Nu måste jag bara säga, att den är rätt fin, förutom att den "torra röda svullnaden" numera är som en lila böld rund övre hålet, betyder det att den håller på att läka eller bli värre? :S Har fått för mig att staven syns mer nu än innan också.. Please help! Den har krånglat i 3-4 månader nu..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom var han på piercingstudion vääldigt otrevlig när jag ringde och bad om hjälp, därför drar jag mig för att åka dit och börjar med att be om hjälp här.


   
SvaraCitera

Tror du har en alien i magen.


   
SvaraCitera

Gå till vårdcentralen, eller ring piercingstudion igen. Skitsamma om de är trevliga eller inte, du vill ju ha hjälp och inte en kompis.


   
SvaraCitera