Aviseringar
Rensa alla

Hjälp nödfall!!!


Ämnesstartare

Är det någon som vet hur man gör abort? Och helst utan att någon av ens föräldrar behöver veta det, för ungefär en månad sedan hade jag och min kille sex för första gången, (det var första gången för oss båda) vi använde inte kondom och nu undrar jag hur man kan göra abort (är 15 år) tacksam för svar


   
Citera

Har du tagit ett gravidtest?


   
SvaraCitera
time
 time

Gå till din närmaste ungdomsmottagning! Har du testat positivt på ett graviditetstest?


   
SvaraCitera

Tar en galge och börjar gräva?


   
SvaraCitera

Gå till ungdomsmottagningen. Be om ett grav test. Klart du kommer få göra en abort om det är så att du är gravid, de kommer ge dig all information och hjälp du kan få på ungdomsmottagningen. Det kan ju vara så att du inte alls är gravid. 
Sen ett tips är ju att faktiskt snacka med dina föräldrar. De förstår säkert.


   
SvaraCitera

Har du fyllt 15 kan du göra abort utan förälders vetskap om graviditeten inte ät långt gången. 
Men testa dig till att börja med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PindaLira:
Gå till ungdomsmottagningen. Be om ett grav test. Klart du kommer få göra en abort om det är så att du är gravid, de kommer ge dig all information och hjälp du kan få på ungdomsmottagningen. Det kan ju vara så att du inte alls är gravid. 
Sen ett tips är ju att faktiskt snacka med dina föräldrar. De förstår säkert.

Mina föräldrar håller sig till att jag ska vara oskuld tills jag gifter mig så det blir svårt, hur lång tid får det gå innan de inte går och göra abort?


   
SvaraCitera

Hagert_00:

Mina föräldrar håller sig till att jag ska vara oskuld tills jag gifter mig så det blir svårt, hur lång tid får det gå innan de inte går och göra abort?

Är dom religösa eller? Dessutom du bestämmer själv vem du ska knulla med


   
SvaraCitera

Hagert_00:

Mina föräldrar håller sig till att jag ska vara oskuld tills jag gifter mig så det blir svårt, hur lång tid får det gå innan de inte går och göra abort?

Gå dit så fort du kan. Du kan göra en abort till och med artonde veckan, efter det kommer du behöva ett speciellt tillstånd. Om du förklarar situationen för de som jobbar på ungdomsmottagningen är jag säker på att de lyssnar på dig och ger dig så mycket stöd och hjälp de bara kan. Har svårt att se att de skulle tala om något för dina föräldrar om du har goda skäl till varför de inte får veta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Getrekt:

Är dom religösa eller? Dessutom du bestämmer själv vem du ska knulla med

Är finsk rom, vi brukar gifta oss tidigt 


   
SvaraCitera