Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP NU


Ämnesstartare

Det finns en i min skola som är verkligen värdens finaste kille ever. Jag känner honom inte. Jag har aldrig sagt ett ända ord till honom. Men ända sen han började i min skola(så det här har hållt på i cirka ett år) så har han kollat på mig. Ibland kollar jag åt hans håll och jag märker hur han kollar bort. Och ibland när vi går förbi varandra i korriodren så kollar han på mig. Han kollar inte bort utan hans blick är där under hela tiden som vi går förbi varandra. Rakt in i mina ögon kollar han. Sättet han kollar på mig är så himla intenstivt och det känns som tiden står stilla.
Varje gång jag ser honom känns det som jag får en minihjärtattack.
Det här har som sagt hållt på ganska länge. Jag har försökt att prata med honom men det går verkligen inte.
Varje gång han "ignorerar mig"(inte kollar på mig) så blir jag jätte ledsen.
Först när de här blickarna började så blev jag glad, men sen ledsen, sen arg eftersom jag blev så sur över att aldrig började prata med mig, sen nu ledsen igen.
En av anledningarna till att jag inte vågar prata med honom är för att jag inte vet vad jag ska säga och tänk om jag har missförstått allt? Tänkt om han inte alls kollat på mig de sättet jag trott. Tänk om han inte änns vet mitt namn.
Jag känner mig så dum som har så starka känslor för någon jag inte känner.
Ni tror säkert att jag bara tycker han är snygg för man kan inte gillar någon man inte känner. Men det känns verkligen inte så.
Tänk om jag misstolkat, överanalyserat allt. Tänk om han knappt märkt mig... Jag känner mig så dum som är så ledsen över något sånthär. Snälla, vad ska jag göra??? Jag har ingen aning.
Jag har haft crush på andra personer förut men alldrig på den här nivån.


   
Citera
mens
 mens

Le åt honom, se till att hamna i hans närhet genom hans vänner etc.


   
SvaraCitera
mens
 mens

alltså kolla om ni har gemensamma vänner, råka vara i hans närhet någon gång etc.
man får vara lite cunning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
alltså kolla om ni har gemensamma vänner, råka vara i hans närhet någon gång etc.
man får vara lite cunning.

är det konstigt om jag kikar honom och säger att vi måste prata?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:
Le åt honom, se till att hamna i hans närhet genom hans vänner etc.

är det konstigt om jag kikar honom och säger att vi måste prata?


   
SvaraCitera
mens
 mens

TildaHeart:

är det konstigt om jag kikar honom och säger att vi måste prata?

"vi måste prata" är ju konstigt att säga  men att ta kontakt med honom på ngt socialt medium låter som en bra grej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mens:

"vi måste prata" är ju konstigt att säga  men att ta kontakt med honom på ngt socialt medium låter som en bra grej

Ja men hur ska jag börja? Ska jag bara skriva hej? För det är för kort och konstigt plus han kommer förmodligen bara skriva hej tillbaks och sen vet jag inte vad jag ska säga mer och disskusionen kommer ta slut där.


   
SvaraCitera
mens
 mens

TildaHeart:

Ja men hur ska jag börja? Ska jag bara skriva hej? För det är för kort och konstigt plus han kommer förmodligen bara skriva hej tillbaks och sen vet jag inte vad jag ska säga mer och disskusionen kommer ta slut där.

ja så kan ni kallprata lite och se var det leder. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har ju inget att förlora... friskt vågat hälften vunnet Blink Tumme upp


   
SvaraCitera