Aviseringar
Rensa alla

Hjälp nu! Pojkvännen vill......gymnasiet....


Yaren

Dumpa


   
SvaraCitera

Jag vill inte vad sån men vad går han på för skola?


   
SvaraCitera

Som alla andra redan sagt: dumpa. Detta är ingen bra kille. 


   
SvaraCitera
Ohsnap
Ämnesstartare

Jötunheimer:
Jag vill inte vad sån men vad går han på för skola?

Han började på en liten skola som var utanför stan. Han valde den skolan för att kunna koncentrera sig på skolan eftersom den var så liten med få personer i klassen. Men han säger att han byter till min skola för att han vill vara med mig minst 6timmar om dagen och han säger att han inte kommer kunna orka och tänker vippa av skolan för han ite kommer klara det om inte jag går med honomn. 


   
SvaraCitera

Det där låter inte som någon vidare bra pojkvän du har. En pojkvän ska inte hota sin flickvän. Lämna honom, han är inte bra för dig.


   
SvaraCitera

Dumpa honom och gå den linje och skola du vill!!!!!!


   
SvaraCitera

Jag tycker att du ska stanna kvar på samhällsprogrammet, det är ju det du ville från början eller hur? Det är ingen bra idé att byta bara för att din pojkvän vill att du ska det, jag vill inte vara taskig men man vet ju inte om det kommet att hålla eller inte. Byter du till natur så kommer det bli svårare för dig att plugga vidare till det du egentligen vill bli och OM det skulle ta slut så har du ju gjort det svårare för ingenting. 

Jag kommer inte att be dig att dumpa din pojkvän för att det är ditt eget val och ditt liv. Det är lätt att bli svartsjuk på sin partner om hen är med andra personer som hen skulle kunna vara attraherad av. Men då du är tillsammans med just honom så borde han förstå att det är honom som du älskar och ingen annan, det är viktigt att han kan lita på dig. Men han MÅSTE respektera de val du gör, jag menar inte att han måste vara jätteglad om du väljer att gå kvar men han måste respektera ditt beslut och stötta dig i det. En bra relation är byggd på bla stöttande, respekt och tillit.

En grej som jag reagerade en del på var det faktum att han sa att han kommer att lämna dig om du inte byter till natur. Det är faktiskt en slags härskarteknik som egentligen betyder ungefär "gör som jag säger annars lämnar jag dig", i de flesta fall så lämnar hen en inte utan säger bara så för att man ska göra som hen säger så jag skulle inte vara så orolig om jag var du.
Han har ingen rätt att välja vilken linje som du ska gå på, det är ditt liv och din framtid det handlar om!


   
SvaraCitera

Ohsnap:
Jag har nyss börjat första året på gymnasiet och går i samhällsprogrammet. Min pojkvän går i en annan skola och natur. Han vill inte att jag ska gå på mitt gymnasium eftersom att han inte kommer gå där och inte vara med mig och han är jätte avundsjuk lätt. Han vill inte alls att jag ska gå där heller för då kommer det finnas killar där säger han och att de kommer titta på mig och tycka jag är snygg fast jag är ful. Han säger nu att han måste byta till min skola och det var fullt i samhällsprogrammet så han ska gå i natur. Men han vill att jag ska byta till natur också eftersom att han ska gå där. Jag säger att jag vill gå samhällsprogrammet eftersom jag vill gå där. Jag har fåt lära känna tjejer där och de är jätte snälla. Min nya klass är mycket bättre än i högstadiet. Högstadiet var de värsta åren någonsin. Inga var vänner förutom jag min pojkvän och min bästis. Men hursomhelst, min pojkvän säger att jag måste gå i natur där han går för annars då kommer han att lämna mig. Jag sa att jag ville gå samhällsprogrammet och tänker på min framtid. Han säger att om jag inte byter då kommer han försvinna från min framtid. Han kommer hata mig och göra min skolgång till det värsta. 

Jag vill inte att han lämnar mig men jag vill inte byta...... Han tycker att jag är jätte egoist & jag är nog det...... Min kille säger att jag väljer det före han osv......

vad ska jag göra?!? 

Ska jag byta till natur eller stanna kvar i samhällsprogrammet?!?

jag behöver verkligen hjälp! Snälla hjälp!!!

Avbryt förhållandet. Förlåt men aa..
Du valde samhällsprogrammet för du vill det, din pojkvän skall inte behöva "tvinga" dig att läsa natur bara för han ska.

Du kan ju välja att göra slut eller fortsätta förhållandet men visa att de inte bara är han som "bestämmer". Jag skulle nog rekommendera att göra slut.

Lycka till & förlåt för min dåliga svenska. #Tysk.


   
SvaraCitera

Kort sagt:
Att utpressa dig emotionellt och utan att bry sig om dina behov är ett väldigt otrevligt drag. 
Be honom att acceptera ditt beslut ellet gtfo.

CoolTumme upp


   
SvaraCitera

Amadeus00:

Avbryt förhållandet. Förlåt men aa..
Du valde samhällsprogrammet för du vill det, din pojkvän skall inte behöva "tvinga" dig att läsa natur bara för han ska.

Du kan ju välja att göra slut eller fortsätta förhållandet men visa att de inte bara är han som "bestämmer". Jag skulle nog rekommendera att göra slut.

Lycka till & förlåt för min dåliga svenska. #Tysk.

Tumme upp


   
SvaraCitera
JamezK

Han ska inte bestämma över DITT liv, i mina ögon låter han verkligen omogen och rätt korkad. Dumpa.


   
SvaraCitera