Aviseringar
Rensa alla

Hjälp,,, övertala föräldrar!


Ämnesstartare

Jag har frågat för ett år sedan om det var okej för mina föräldrar att va med kompisar på nyår och de sa ja. Nu är det snart nyår och de har sagt att jag enbart får vara i de området vi bor i och då förklarade jag att ingen av de jag ska va med vill vara här på nyår. De tycker nu att jag måste vara hemma istället ensam på nyår när de ska vara med kompisar och ha kul? Vad ska jag göra för att få dem att inse att de inte det kommer hända någonting farligt och att jag såklart heller inte vill vara ensam...??


   
Citera
Ämnesstartare

hur gammal är du?


   
SvaraCitera
time
 time

Hur gammal är du? 🙂 Det är naturligt för föräldrar att oroa sig, jag hade nog också velat ha min tonåring i närområdet, speciellt på en högtid när det är vanligt att folk dricker sig typ besinningslöst fulla och olyckor händer (fyrverkerier, misshandel, att man... halkar och slår sig). Finns det någon förälder till någon av vännerna du ska vara med som dina föräldrar kanske kan ta kontakt med så de kan känna sig tryggare? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drick stora mängder alkohol, testa knark, skjut raketer när du är full.

Du kommer förstå när du får egna barn varför dina föräldrar gör de dem gör.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dinkompis:
hur gammal är du?

Jag är 14, jag har alltid varit med kompisar som är 1 eller 2 år äldre och jag har inga vänner i min ålder därför blir det antagligen att jag vill ha samma vilkor som mina kompisar får av sina föräldrar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Hur gammal är du? 🙂 Det är naturligt för föräldrar att oroa sig, jag hade nog också velat ha min tonåring i närområdet, speciellt på en högtid när det är vanligt att folk dricker sig typ besinningslöst fulla och olyckor händer (fyrverkerier, misshandel, att man... halkar och slår sig). Finns det någon förälder till någon av vännerna du ska vara med som dina föräldrar kanske kan ta kontakt med så de kan känna sig tryggare? 

Jag är 14. Är bara med äldre kompisar. Jag har en kompis mamma som inte ska dricka och kan hämta de jag ska vara med och mig om det skulle vara något som händer endå tycker de att jag ska vara hemma...


   
SvaraCitera