Forumet - HJÄLP! P-piller, abort, blöder!!!???

HJÄLP! P-piller, abort, blöder!!!???

75 0 3
Hej, gjorde abort 3 augusti (alltså 7 veckor sedan) Började äta P-piller (yasminelle) direkt. Är på min 3e p piller karta nu och jag har hoppat över socker piller på båda uppätna kartorna. Har alltså inte haft en mens än egentligen. Trots det har jag haft blödningar i 7 veckor. De tog slut först efter 2 veckor, sedan började jag blöda lite igen. i 5 veckor har jag kunnat ha string binda. Vissa dagar blödde jag inte och andra blödde jag. Sen kunde det gå 3 dagar då jag inte blödde alls. VAFAN BEROR DET PÅ?

trodde först att jag hade fått infektion, men då ska jag ju ha ont i magen och det har jag inte haft. Kände 2 gånger att jag har haft mensvärk endast, alltså kan det inte vara infektion.

Kan det bero på att jag inte har ätit sockernpillerna ?

Och om jag VILL få en blödning nu, hur ska jag göra? (trots att jag endast har käkat upp 7 piller på min på började karta) Är det ens möjligt att sluta mitt i kartan och vänta i 7 dagar, sen börja igen?
jag tror att det är pga av att du skipar sockerpillerna och fortsätter med dom som är p-piller som din mens blir som den har blivit.

Du bör ta sockerpillerna när du ska ta dom eller iaf prata med din barnmorska (elr den som skrivit ut p-pillrena) om du verkligen kan göra som du gör.