Aviseringar
Rensa alla

Hjälp på facebook


Ämnesstartare

Innan de nya inställningarna kom på facebook så kunde man dölja profilbilder och vilka man var vän med för sina vänner. Detta gjorde jag pga. en speciell anledning, men nu vill jag ändra tillbaka till vanliga inställnigar men kan inte förstå hur man gör, kalla mej trög[bigsmile] någon som vet?


   
Citera

Du går in på inställningar, ändrar något där. Så är det fixat.

Kan tyvärr inte hjälpa dig mer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa men kan inte hitta det, lite småirriterande


   
SvaraCitera

Gå in på sektressinställningar 🙂


   
SvaraCitera

Okej, jag ska förhoppningsvis göra det lite klarare för dig. Det facebook har gjort är att man nu måste ställa in varje sektion för sig. Alltså man kan bättre kontrollera vilka saker man vill dela med folk.

1. Du börjar med att gå in på din profil (observera: din PROFIL, inte startsida). Sedan klickar du på "Redigera profil", som är markerat med en röd ring i bilden nedan.

Image

2. När du klickat in dig på "Redigera profil", klickar du dig vidare in på "Släkt och vänner", vilket är den röda markering visar på bilden här under.

Image

3. När du förts vidare till nästa sida, scrollar du ner tills du ser rubriken "Vänner" (se bild). Längst till höger ser du en liten ruta med två gubbar på (hänvisar till bifogad bild). Klicka på den. När du gör det kommer det poppa upp en box med olika alternativ. Väl vilket alternativ efter vilka du vill ska kunna se din vänlista. Tryck sedan "Spara ändringar", så är det klart.

Image

För att du ska kunna ändra inställningar för vilka som ska kunna se dina profilbilder, måste du klicka in dig på ditt profilbildsalbum och ändra iställningarna manuellt för varje bild eller album. Du hittar rutan där du ställer in det, precis till höger om kommentarsfältet.

Image

Något sånt. Hoppas du förstår.


   
SvaraCitera

Haha, fan vad ambitiöst. [sad]


   
SvaraCitera