Aviseringar
Rensa alla

Hjälp Penstrokes sluta röka cigg - officiell pepptråd


Ämnesstartare

Jag är så in i helvete trött på detta nu. Snälla, uppmuntra mig och ge mig små tips på hur jag kan lyckas upprätthålla motivationen och inte falla för frestelsen när t.ex. nån idiot bjuder mig på en cigg.

Detta börjar bli ett allvarligt problem för mig. Jag har rökt vid alkoholintag i ca 5 år - det är väl inte så farligt, i och för sig - och sen av nån outgrundlig jävla anledning rökt mer eller mindre regelbundet i ~9 månader. Det började med ett par cigg i veckan, till nån cigg om dagen, till mer eller mindre ett paket om dagen.

Till saken hör att jag har problem med hjärtat - arytmier, högt blodtryck, tryck över bröstet, hårda hjärtslag etc. - och detta blir ju inte direkt bättre av att suga giftpinnar.

Vad ni än kan säga, vilka tips ni än har, snälla ge dem till mig här. Om inte annat kanske jag åtminstone får känna mig lite omtyckt och kan låtsas att ni bryr er på riktigt. ([blush])

Hjälp!


   
Citera

Bestäm dig.


   
SvaraCitera

Nolltolerans!


   
SvaraCitera

Gå en kort promenad istället för att röka när du känner sug.


   
SvaraCitera

Tatuera i pannan: Bjud mig inte på cigg för i helvete. Men gärna moussaka.


   
SvaraCitera

Jag tänkte sluta efter sommaren.. Blir spännande att se hur det går.. [crazy]

Ät mer godis istället! [y]


   
SvaraCitera

Sluta rök gräs istället


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Bestäm dig.

Det har jag gjort.

krasch:

Nolltolerans!

Värdeord.

krasch:

Gå en kort promenad istället för att röka när du känner sug.

Försöker med detta på jobbet, vilket är då suget är som värst. När jag väl kommit hem brukar det funka bättre.

Det jag har mest problem med är alkohol. Så fort jag dricker så skiter jag fullständigt i vad jag lovat mig själv, köper ett paket cigg, tänker att jag ska röka upp det under kvällen och sen inte köpa mer, och sen... är det redan kört.


   
SvaraCitera

Snälla, läs boken http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=1848372345
ALLA som läser den slutar. Jag skulle ge dig min men den e anpassad för kvinnor.
O jag läste bara lite ur den o sen dess gillar jag endast 2 cigg om dan. Resten e äckliga har jag märkt. Asså de e verkligen onödiga cigg man bara tar o tror att det är njutning men det är det inte.
Läs boken och skippa alla trix som ej fungerar. LÄS DEN!!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Ät mer godis istället! [y]

Ej en bra idé då jag redan är överviktig. Försöker ta tag i detta problem simultant, så det blir win-lose om jag använder den tekniken.

framtidstron lever:

Sluta rök gräs istället

Varför det? Cigg är betydligt värre, imho.


   
SvaraCitera

De e ju bara kolla alla recensioner o diskussioner om boken o du ser att dne funkar =)


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Det jag har mest problem med är alkohol. Så fort jag dricker så skiter jag fullständigt i vad jag lovat mig själv, köper ett paket cigg, tänker att jag ska röka upp det under kvällen och sen inte köpa mer, och sen... är det redan kört.

Är det värt att skippa alkohol för ett tag för att kunna sluta med cigaretter då?


   
SvaraCitera

Penstrokes:

Varför det? Cigg är betydligt värre, imho.

Nja. Om man ska välja att vara varjedagrökare av något väljer jag tobak för min hälsas skull!


   
SvaraCitera

för att undvika idioter som försöker bjuda dig på cigg:

Gå runt med en pin där det står "RÖKER INTE". Ha den alltid väldigt synlig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

De e ju bara kolla alla recensioner o diskussioner om boken o du ser att dne funkar =)

Jag har hört mycket om den tidigare. Har dessutom en gammal vän som började röka vid 12 och lyckades sluta med hjälp av den. Dock började han igen inom sex månader...

krasch:

Är det värt att skippa alkohol för ett tag för att kunna sluta med cigaretter då?

Jag gjorde detta i en månad, sen när jag drack igen så sprack det. Jag har ingen större lust att sluta dricka alkohol helt hur länge som helst. [sad]

framtidstron lever:

Nja. Om man ska välja att vara varjedagrökare av något väljer jag tobak för min hälsas skull!

Jag har dragit ner på gräs också. Jag röker nu ca 3-4 gånger i veckan, ska försöka komma ner till max 2. Men jag vill inte sluta helt, vilket jag dock vill med cigaretterna.


   
SvaraCitera