Aviseringar
Rensa alla

Hjälp,råd,tips och kanske en elr en annan åsikt


Ämnesstartare

Nu är det såhär att jag har fått väldigt mycket fritid på sistone och jag har bestämt mig att skriva en bok(på engelska)

Boken är i stort sätt om gudar och människor som har fått deras märke kan man säga.

Alla gudar som finns är med i denna bok, saken är den att andra universum existerar och varje universum har en värld och har sina gudar och alla i denna värld vi bor i är den som alla gudar slåss om att regera, denna värld är ett slags loophole(därför tror vi på så många i just denna värld) men gudarna fick ett slut, Döden för våran värld pallade inte med dom helt enkelt gjorde folk odödliga och sånt han bannade dom helt enkelt, det gjorde att denna värld blev gudlös och gjorde en massa människor som någonsin har haft något med en gud att göra(elr typ en släkting från 100år tillbaks som typ har fått något osv)
( sen det finns liemän för de andras världar också och varje lieman tar hand om död i just sin värld) Note: jag har också bestämt att liemannen tar bara själar som är värda något resten hamnar typ i limbo och ses aldrig mer. Detta är viktigt att veta om man skulle läsa boken för liemännen har sin egen värld.

Jo jag vet detta är allt väldigt konstigt men detta är en snabb förklaring liksom.

Det jag vill ha hjälp med är typ mytologiska namn som dessa människor med märken från gudar(dom tar nya alias för den världen dom bodde i innan kan dom inte återvända till för där finns rädda människor med typ futuristiska vapen) typ mixa och blanda med centaurens namn t.ex. typ Bentaur så man får ett sånt mytologiskt feel för karaktärerna.

Sen så har jag bestämt att dessa Mythos (som jag kallar dom med märken av gudar) har en stad, en försvunnen stad lixom som atlantis elr liknande.

Dold text: ursäkta för detta usla försök på göra något man kan vara stolt här i livet, men det skulle vara enklare med såna mytologiska namn p.g.a att varje "Mythos" har en typ varelse med sig som typ Minotaur, Demon osv dessa behöver namn [blush]


   
Citera
Ämnesstartare

Spännande. [smile] Hur kom du på detta?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Hur kom du på detta?

vet inte kom till mig bara[cute] satt och skrev sen blev det bara större och större och ännu större xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

vet inte kom till mig bara[cute] satt och skrev sen blev det bara större och större och ännu större xD

Okey. Något liknande hände mig igår. Har inga namnförslag men kan försäkra dig om att du är absolut inte ensam.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hur skulle det fungera om alla levde i samma värld, om män och kvinnor lärde sig att samarbeta med varandra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Hur skulle det fungera om alla levde i samma värld, om män och kvinnor lärde sig att samarbeta med varandra?

vet inte väldigt konstigt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Netherlick:

vet inte väldigt konstigt?

[crazy]

Tror jag inte. Knappast konstigare än hur vi lever nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Intressant idé!


   
SvaraCitera