Aviseringar
Rensa alla

Hjälp! Sex första dagen jag tar ppiller?


Ämnesstartare

Nu är det så att jag ska börja med ppiller igen efter något halvårs uppehåll. [bigsmile]

I instruktionerna som följer med ppillren står det att man kan ha sex utan preventivmedel om man tar ppillret på menstruationscykelns första dag, och jag har därför en fråga.

Igår hade jag en liten blödning (bara några droppar blod), och eftersom jag inte var säker på om det var min mens tog jag INTE mitt första ppiller. Idag fick jag min mens "på riktigt", och därför undrar jag om någon vet ifall detta räknas som min första dag? (eller om jag måste använda kondom också de kommande 7 dagarna)

Hehe, jag är lite virrig, men vore uppskattat att få svar!

[blush]


   
Citera

och du måstemåstemåste ha sex idag?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahaha! [wink]

Nej men kanske kanske kanske inom de kommande 7 dagarna.

Grejen är, kan man ha mörkbruna flytningar innan man får sin riktiga mens? För det känns som att det kan ha varit det...


   
SvaraCitera

hej hopp 😀

Jag hade likadant som du men tog mitt p-piller i alla fall för barnmorskan sa att det var okej och allt är som det ska 😀

Men ring din/någon barnmorska om du är osäker 🙂


   
SvaraCitera

Jag skulle nog räkna igår som första dagen då...fast jag vet inte.
Ring nån som kan.


   
SvaraCitera

Frontalkrock:

eftersom jag inte var säker på om det var min mens tog jag INTE mitt första ppiller. Idag fick jag min mens "på riktigt", och därför undrar jag om någon vet ifall detta räknas som min första dag?

Idag borde räknas som första dagen, men för säkerhets skull, då du är orolig, undvik sex i en vecka eller använd kondom.


   
SvaraCitera