Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP SNÄLLA muntlig redovisning imorgon!!!!!!


alexus
Ämnesstartare

ja nu är det så har att jag har en muntlig redovisning imorgon med två av mina kompisar. Det hade ju kunnat gå bra om du nu inte vore så att jag har svår social fobi och inte klarar av att stå så och prata inför klassen! Min kropp börjar skaka, detta gör så min röst skakar, jag är så nervös att jag knappt kan läsa en mening utan att bli andfådd.

Så snälla peppa upp mig nu så jag klarar detta! tips hade varit jättebra, snälla hjälp mig!

tack i förhand
// Alex


   
Citera

tycker inte din lärare borde tvinga dig att stå där om du har den diagnosen

tipset jag har är att tänka att typ ingen lyssnar ändå


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

1 1hd:

tycker inte din lärare borde tvinga dig att stå där om du har den diagnosentipset jag har är att tänka att typ ingen lyssnar ändå

ne min lärare har inte tvingat mig, jag måste göra detta dels för att jag inte kan svika mina vänner, dels för betyg och att det ingår en muntlig presentation i de nationella proven så jag måste öva mig :/

de ser ju ändå att jag är nervös tyvärr :/


   
SvaraCitera

gör det bah! Man får en fet adrenalinkick efteråt så det blir tillslut kul, njut när du är klar bah!


   
SvaraCitera
alexus
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

gör det bah! Man får en fet adrenalinkick efteråt så det blir tillslut kul, njut när du är klar bah!

tack! det var en riktigt bra sporre!


   
SvaraCitera

alexus:

tack! det var en riktigt bra sporre!

Jo men seriöst jag tyckte det var jobbigt men sedan kom jag på att folk ändå inte lägger märke till om man är nervös för alla oroar sig över sitt. När man är klar känns det så himla skönt och när man känner att man kan det man pratar om kan man njuta av att man klarar det så bra istället för att vara seriös.

Ett bra tips är tänka på att de i klassen faktiskt är dina vänner, och du ska bara förklara något för dem precis som du gör när du berättar för en kompis vad du gjorde i helgen osv.


   
SvaraCitera
Lounge

brukar tänka som ehd att:
ingen lyssnar

samt att alla är lika nervösa. den kaxigaste tjejen på gymnasiet stod och fladdrade med pappret för att hennes hand skakade så mkt.

tkr nästan det verkar vara ett "allmänt" problem att vara nervös inför redovisningar (har dock inte så mkt problem med det själv men är ju rätt välkänt fenomen)

tror inte ngn bryr sig om du verkar nervös.. tbh

och om du vill att din social fobi ska bli bättre, är det enda sättet att utsätta sig för situationen. du kommer säkert känna att du gjorda asdåligt ifrån dig, men du gjorde det iallafall.

jag kommer ihåg att en kompis som hade jättesvårt med redovisningar tränade på 1 inför mig och några andra. jag tyckte att det var bland de bästa redovisningar jag någonsin sett.. jag tänkte inte ett dugg på ev. nervositet. hon bröt ihop efter pga. hon kände sig så dålig, pga. sina egna knäppa (ja) bilder av hur redovisningen hade gått till.


   
SvaraCitera
Lounge

Dan_the_ironman:

Ett bra tips är tänka på att de i klassen faktiskt är dina vänner, och du ska bara förklara något för dem precis som du gör när du berättar för en kompis vad du gjorde i helgen osv.

fast gymnasieklasskamrater behöver ju knappast vara vänner.. det var flertalet av mina inte iaf


   
SvaraCitera

Lounge:

fast gymnasieklasskamrater behöver ju knappast vara vänner.. det var flertalet av mina inte iaf

iofs, men å andra sidan är det ju inte främlingar iaf


   
SvaraCitera
Lounge

Dan_the_ironman:

iofs, men å andra sidan är det ju inte främlingar iaf

nä men kanske värre det 😛

att det är välkänt att vissa är idioter som lika gärna skulle kunna kaxa

men tror d sällan sker.. och om d gör d bevisar det väll ännu mer vilka vrickade kokosnötter d är


   
SvaraCitera

Lounge:

att det är välkänt att vissa är idioter som lika gärna skulle kunna kaxa

mäjby, hade så snel klass så kan ej relatera till sådant


   
SvaraCitera
Lounge

Dan_the_ironman:

mäjby, hade så snel klass så kan ej relatera till sådant

lacky jo


   
SvaraCitera

Se till först att du har allt som du ska prata om under kontroll. Sen är det bara att köra på. Försök att ta dig tid, och inte stressa igenom. Även om det är knackligt så blir det bra så länge alla hör vad du säger. Ingen kan kräva ett Martin Luther King-tal av dig.

Kom igen nu bruttan, jag hejar på dig![cute]


   
SvaraCitera