Aviseringar
Rensa alla

Hjälp sökes: datorskärmen beter sig som om datorn vore avstängd!


Ämnesstartare

Ja, som rubriken lyder. Varje gång jag spelat något spel de senaste två veckorna har skärmen efter ett tag (ungefär 30 min) börjat bete sig som om datorn vore avstängd, det vill säga att texten "No signal" dyker upp på den då svarta skärmen. Detta händer endast när jag spelar spel - annars fungerar allt fint.

När detta inträffar måste man stänga av datorn manuellt, alltså hålla inne on/off-knappen tills datorn stängs ner. Om man sedan försöker spela direkt efter att man startat datorn igen händer samma sak, fast efter kortare tid.

Jag som inte är något väldigt datorsnille vänder mig härmed till er som är mer bevandrade inom teknik. Tack på förhand,

Katz


   
Citera
Ämnesetiketter

Provat en annan skärm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, eftersom jag inte har någon annan skärm att testa med.


   
SvaraCitera

är ditt skärmkort överklockat?


   
SvaraCitera

Datorn typ:
"Ågu du är för dålig föör att spela spel, jag stänger fan av skärmen"


   
SvaraCitera

ChickiBull:

Datorn typ:
"Ågu du är för dålig föör att spela spel, jag stänger fan av skärmen"

[love]

tänkte på glapp i sladden el ngt annat simpelt, men då borde det ju inte vara efter någon viss tidsperiod sådär


   
SvaraCitera

Jag tror att det kan va:
1. Fel inställning av upplösning. hoppas det e problemet, annars e det stort problem. 🙂
2. Fel drivutin. (det e inte heller stort problem. installera om bara.)
3. Dåligt grafikkort. när man spelar data spel, dör grafikkort pga hög temp.. om kylare inte funkar, kan man köpa nya kylare till kortet. om det e GPU eller andra fel, måste man byta grafikkortet.

Kan du skriva mer om din dator?
Vad e det för processor, moderkort, grafikkort mm.?

Lycka till!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antingen har du dålig kylning på ditt grafikkort så den dör den vägen.

Ett tips är att testa om capslock fungerar för att se om datorn fortfarande kör operativsystemet i realläge.

går det inte är det grafikkortet som blir stekt av hettan.

går det så är det troligtvis några kondingar i din skärm som gett upp. Sitter du på en vanlig dellskärm typ 17' serien?


   
SvaraCitera