Aviseringar
Rensa alla

Hjälp till lösning


Ämnesstartare

Jag vet inte vad jag ska göra längre, allt är så förvirrande. Det enda jag vet är att jag älskar min pojkvän. Vissa stunder vill jag kämpa, vissa vill jag ge upp för det finns ingen mening med något.
Det enda jag klarar är att läsa, rita/måla och att skriva, resten funkar inte... inte ens under de bra stunderna för då hinner jag oftast bara bada och ev handla mat innan det blir skit igen.
Min läkare lyssnar inte på mig och jag får ingen terapi bara mediciner. Ska visserligen snart flytta till samma stad som min pojkvän och kanske är psyket bättre där, men jag börjar tro att jag inte kan bli hjälpt... att allt har gått för långt.

Någon som har någon idé om vad jag kan göra?

Undrar ni vad som felas mig... jag har borderline med schizofrena tendenser och drag av aspergers syndrom.


   
Citera

Basket_Case:

jag får ingen terapi bara mediciner.

Seriöst? Idioter i så fall [tired]

Och du har förklarat för din läkare hur det ligger till?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dead Art:

Seriöst? Idioter i så fall [tired]

Och du har förklarat för din läkare hur det ligger till?

Ja jag vet
Ja ajg har försökt men det blir inte bra för antingen är jag apatisk, aggressiv eller storgråter.. han säger bara att det inte är nått fel på mig och att jag saknar vilja...
Är sjukskriven nu och pengarna krånglar så jag ligger efter med allt vilket gör det hela bara värre... vore det inte för mitt ena boendestöd och min pojkvän skulle inget funka alls.


   
SvaraCitera

Dead Art:

Seriöst? Idioter i så fall

Fast det är ju faktiskt inte vårdens fel att resurserna är knappa och att det inte finns tillräckligt med plats/tid för alla [no-no]

Allt handlar ju om pengar [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

plats/tid för alla

Men jag som inte fixar mitt egna hem och ekonomi samt är självdestruktiv och suicidal borde ju få hjälp :S


   
SvaraCitera

det bäst du kan göra är att försöka få tag i en bra läkare. trotts att det är näst intill omöjligt


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Men jag som inte fixar mitt egna hem och ekonomi samt är självdestruktiv och suicidal borde ju få hjälp :S

Ja, det borde du, men det finns inte resurser och det är ju inte psykvårdens fel att det är överbelastat, de hjälper antagligen så många de kan. Jag tror inte att de sitter och nekar folk för skojs skull.

Det finns garanterat de som är sjukare än dig och som prioriteras före, när det är knappa resurser så blir det tyvärr så att många hamnar i kläm och inte får vård.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

han säger bara att det inte är nått fel på mig och att jag saknar vilja...
Är sjukskriven nu och pengarna krånglar så jag ligger efter med allt vilket gör det hela bara värre... vore det inte för mitt ena boendestöd och min pojkvän skulle inget funka alls.

Får man inte hjälp från andra, måste man försöka att hjälpa sig själv. Försök förstå dina problem, kanske blir lättare då.

Nintendo:

Fast det är ju faktiskt inte vårdens fel att resurserna är knappa och att det inte finns tillräckligt med plats/tid för alla [no-no]

Allt handlar ju om pengar [cute]

Sant. Men varför hitta på lögner som "det är inget fel på dig", varför bara inte vara ärlig och säga "nä, tyvärr, resurserna räcker inte. Du får klara dig själv. Lycka till"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

det bäst du kan göra är att försöka få tag i en bra läkare. trotts att det är näst intill omöjligt

Finns de ens? Har varit inom psykvården sen jag var 5år och inte träffat en enda än.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Finns de ens? Har varit inom psykvården sen jag var 5år och inte träffat en enda än.

inte vad jag erfar men man måst hoppas att de finns


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Det finns garanterat de som är sjukare än dig och som prioriteras före,

När är man tillräckligt sjuk då, när jag är död? Inga problem isf.

Dead Art:

Försök förstå dina problem, kanske blir lättare då.

Jo jag försöker, har läst allt jag kommit över om borderline men jag verkar inte bli klokare för det. Mycket känns som skit med.


   
SvaraCitera

Basket_Case:

Jo jag försöker, har läst allt jag kommit över om borderline men jag verkar inte bli klokare för det. Mycket känns som skit med.

Borderline med schizofrena tendenser och drag av aspergers syndrom, låter ju ganska komplicerat i för sig [crazy] Men hoppas det löser sig, i alla fall 😉


   
SvaraCitera

Dead Art:

Sant. Men varför hitta på lögner som "det är inget fel på dig", varför bara inte vara ärlig och säga "nä, tyvärr, resurserna räcker inte. Du får klara dig själv. Lycka till"

De kanske tycker att det är lite kontraproduktivt [wink]
Men nä, jag vet inte. De kanske menar "det är inte tillräckligt fel på dig".

Basket_Case:

När är man tillräckligt sjuk då, när jag är död? Inga problem isf.

Ptja, dör du så är det en mindre i kö [y] (fast nä, så tänker nog inte läkare, hoppas jag).

Men ja, det beror nog på hur långa köer det är, hur många sjukare det finns och hur mycket resurser det finns i den kommunen du bor i.

Tyvärr så är det ofta så att man får kämpa som en galning för att få vård, man måste vara på och vara extrem och skrika och gråta och ringa och ringa lite till och hålla på, det orkar man inte när man mår psykiskt dåligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendo:

Tyvärr så är det ofta så att man får kämpa som en galning för att få vård, man måste vara på och vara extrem och skrika och gråta och ringa och ringa lite till och hålla på, det orkar man inte när man mår psykiskt dåligt.

Jag har gett upp nu, skiter i allt för jag orkar inte eftersom inget ger resultat.
Det känns faktiskt som de hellre vill se mig död för då slipper de mig.


   
SvaraCitera

Nintendo:

De kanske tycker att det är lite kontraproduktivt [wink]
Men nä, jag vet inte. De kanske menar "det är inte tillräckligt fel på dig".

Jo, kanske inte alltid är så bra att säga som det är [ops]
Men okej, det är en helt annan sak förstås om de säger så [cool]


   
SvaraCitera