Aviseringar
Rensa alla

HJÄLP!! Tips på snabbt sätt att bli smal?!


Ämnesstartare

Hej ja är en tjej på 13 år å ja vill bli smalare så fort som möjligt!!!

någon som har ett bra sätt?:/


   
Citera

Fettsugning är snabbt


   
SvaraCitera

Jadu EbbZizz, som Elverpigen sa, Fettsugning går ju relativt snabbt. Men sedan så är det väl att lägga om kosten rejält. Möe sallad och är inte lika mycket som du brukar.
Vet ej om det är att rekomendera åt en trettonåring dock.

Googla, finns ju sjukt mycket info om detta.


   
SvaraCitera

elverpigen:
Fettsugning är snabbt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
Fettsugning är snabbt

Kostar det? Fettsugning är nog den sista utvägen för mig om ja inte får/hittar nå bättre sätt.


   
SvaraCitera

ebbzaan:

Kostar det? Fettsugning är nog den sista utvägen för mig om ja inte får/hittar nå bättre sätt.

Kolla med läkare, kirurgi är snabbast 🙂


   
SvaraCitera

Tror man kan söka till nästa säsongs biggest loser nu


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
Tror man kan söka till nästa säsongs biggest loser nu

HAHAH no way att ja söker till det!!


   
SvaraCitera

elverpigen: Tror man kan söka till nästa säsongs biggest loser nu

Hjärta


   
SvaraCitera

ebbzaan:

HAHAH no way att ja söker till det!!

Vrf inte, är man fet o vill gå ner i vikt är det ett snabbt o bra sätt


   
SvaraCitera

E hela familjen fet kan man söka till d där programmet hjälp min feta familj lr va d heter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:
E hela familjen fet kan man söka till d där programmet hjälp min feta familj lr va d heter

Men det är ju typ bara vuxna med i biggest loser och jag är 13


   
SvaraCitera
lecg
 lecg

Tror inte att det är något du behöver oroa dig för. Ät och lev sunt, sov tillräckligt så kommer det nog lösa sig på vägen. En del (eller alla?) går upp i vikt innan puberteten för att få underhudsfett så att kroppen kan orka börja förändras på riktigt. Om du inte kommit in i puberteten är de bara att vänta, när det sätter igång så kommer du att gå ner i vikt på sikt. Vet inte om det är detta som är ditt problem, men i så fall är det bara tålmodigt vänta och lev friskt. Har du kommit in i puberteten så kanske du kan ge det lite mer tid. Du skriver att du vill gå ner i vikt snabbt. Gå ner i vikt tar sin tid men väl värt det om man kämpar. (Om man bortser från någon form av operation då) Det viktiga är väl ändå inte att gå ner snabbt i vikt, utan att hålla den formen man är bekväm i? Och då behövs det rutiner som du och din kropp trivs med. T ex röra på sig varje dag i måttlig mängd, kanske en bestämd promenad/joggningrunda någon dag i veckan? Att man sover tillräckligt är lite rutin de med. Sömnen är ganska viktigt för att lyckas få en sund kropp. Sedan är motivation nästan de viktigaste för att hålla rutiner som är hälsosamma. Man gillar dom kanske inte de första veckorna men sedan lär du dig leva efter dem. Tips är att säga till dina vänner/familj att du tänkt gå ner i vikt. Dem kan hjälpa dig o peppa, påminna om rutiner, göra sällskap på träningspass/promenader osv. Motivation och tålmodighet är som sagt grundläggande. Har läst att efter man börjat bryta dåliga vanor och börjat med nya rutiner så tar det 4 veckor innan du märker något själv. (Tror dock det går snabbare, beror på hur du lägger upp allt och på dig som individ) Trots tiden man måste ändå hålla huvudet högt och kämpa även om man inte ser förändring. I och med att du skriver att du snabbt vill gå ner i vikt känns det som att du hetsar av någon anledning. Någon som påpekat ditt utseende, har du dåligt självförtroende, eller känner du dig osund? Det kanske känns bättre att höra av dig till skolsyster/kurator? Skolsyster brukar väl årligen kolla längd, vikt, och motionsvanor om jag inte minns fel. Och så fyller hon i dina papper om din viktkurva och längdkurva. Om något avviker från "det normala" så säger hon det. Passa på att fråga om hon tycker det är lämpligt att starta någon form av viktminskning. Kom på att det är sommarlov, men annars kan du läsa mer på länkarna nedan. Alternativt höra av dig till ungdomsmottagning och prata lite. Fråga dom vad de tror och tycker om din plan. Dom kan om någon svaret på denna fråga! Tveka inte på att gå till mottagning/skolsyster/vuxen, de ger hjälp.

Bara att höra av dig om du känner dig nere, ska peppa så gott jag kan! Som ovanstående skrivit, sök på google. Finns många i samma situation som vet bättre om detta ämne än jag så skall väl överlämna frågan till dem. Tips på "tjejsajter" som du kanske har nytta av:  http://tjejouren.se/ och  http://www.girls1st.se/


   
SvaraCitera

Det finns inga hälsosamma sätt att bli smal "så fort som möjligt". Gå igenom ett trauma eller sorg så förlorar du alla hungerkänslor. Då är du härligt smal och undernärd efter dagar/veckor av svält


   
SvaraCitera

Motionera.


   
SvaraCitera